اطلاعات کامل درباره تغذیه توله سگ ها

توله سگها در ابتدای زندگی و بخصوص در پنج ماه اول زندگی خود بیشترین میزان رشد را دارند ، از اینرو تغذیه و توجه به این مهم برای آنها ضروری و حیاتی است. همیشه باید برای آنها غذای سالم و باکیفیتی را در نظر بگیرید و به اصول تغذیه ای که در پایین به طور کامل گفته می شود پایبند باشید.

0 دیدگاه 0 پسندیدن
163 مشاهده شده 8 دقیقه مطالعه
اطلاعات کامل درباره تغذیه توله سگ ها

اطلاعات کامل درباره تغذیه توله سگ ها

شما می توانید در این مقاله جواب سوال های زیر را پیدا کنید:

چگونه متوجه شوید که توله سگ تان مقدار غذای مناسبی می خورد؟

توله سگ شما در هر وعده چه میزان غذا باید بخورد؟

چه زمانی یک توله سگ شروع به خوردن غذای سفت و جامد می کند؟

چه زمانی باید توله سگ شما غذا بخورد؟

چگونه متوجه شوید که غذایی که توله سگ شما می خورد نیاز های او را تامین می کند؟

چگونه غذای با کیفیت برای توله سگ تان انتخاب کنید؟

تغییر غذای توله سگ از شیر به غذای سگ

با درود خدمت شما عزیز گرامی و همراه همیشگی مجله کت داگ آنلاین، امید است که همواره سلامت باشید و با همراهی با این مقاله بتوانید سلامتی را نیز به توله سگهای زیبای خود هدیه دهید.

 

توله سگها در ابتدای زندگی و بخصوص در پنج ماه اول زندگی خود بیشترین میزان رشد را دارند ، از اینرو تغذیه و توجه به این مهم برای آنها ضروری و حیاتی است. همیشه باید برای آنها غذای سالم و باکیفیت را در نظر بگیرید و به اصول تغذیه ای که در پایین به طور کامل گفته می شود پایبند باشید.

توله سگها باید در یک ماه اول زندگی از شیر مادر تغذیه کنند از اینرو آنها را از مادرشان جدا نکنید و در صورتی که به ناچار مادر توله ها نیست از شیر خشک مخصوص توله سگ برای آنها استفاده نمایید. بعد از چهار هفته که توله ها با شیر تغذیه شدند باید به تدریج به آنها غذای خشک مخصوص توله سگ که البته بر اساس نژاد آنها انواع مختلفی دارند داده شود، که می توان در ابتدا آن را در شیر مخلوط کرد و به شکل فرنی در آورده و به مصرف توله ها برسد و بعد از چهار هفته این ترکیب به تدریج با غذای خشک جایگزین گردد.

شیر-خوردن-توله-سگ.jpg

شیر خشک سگ  از لحاظ محتوی و نیز نوع پروتئین، چربی و قند کاملا مشابه شیر مادر است وبا هضم راحت معده توله ها را اذیت نمی کند .بویی مطبوع و مطلوب برای آن ها دارد و با انواع ویتامین ها و مواد معدنی غنی شده است. برای راحتی شیر خوردن می توانید از شیشه شیر مخصوص استفاده نمایید.

 

نکات مهم تغذیه توله سگ

  • شروع تغذیه با غذای جامد از چهار هفتگی سن توله سگها می باشد.
  • سن از شیر گرفتن توله سگها حدود شش هفتگی است.
  • همیشه اطلاعات روی بسته غذایی را با دقت مطالعه نمایید.
  • باید سلامت و وضعیت بدنی توله سگ خود را بعد از تغذیه با انواع غذاها بررسی کنید تا همیشه توله سگ سالمی داشته باشید.
  • توله سگهای از شیر گرفته شده تا شش ماهگی ،باید سه بار در روز غذا بخورند و بعد از آن باید میزان وعده به دو نوبت کاهش یابد.

غذای-توله-سگ.jpg

برای اینکه بدانید که توله سگ شما در بهترین شرایط بدنی و تغذیه ای قرار دارد این کار را انجام دهید ، به یک حیوان بسیار لاغر که سوء تغذیه دارد عدد بدنی 1 را اختصاص دهید و به یک توله سگ چاق عدد 5 را بدهید حال وضعیت حیوان خود را بطور فرضی در بین این اعداد یعنی یک و پنج قرار دهید اگر که توله سگ شما نمره بین 2 و 3 را داشت بدانید که از وضعیت خوبی برخوردار است.

وضعیت بدنی شماره 2 و حتی 3 باعث می شود که توله سگ شما در آینده از وضعیت سلامتی خوبی نیز برخوردار شود تا حدی و از بروز بیماریهایی مانند مشکلات حرکتی  و اضافه وزن جلوگیری می شود.

برای مثال: سگهایی که   رژیم غذایی کنترل شده ای داشته اند،علائم آرتریت بجای 6 سالگی در سن 12 سالگی بروز کرده است.

اصول تغذیه توله سگها بر اساس

  1. سن
  2. فعالیت بدنی
  3. وضعیت سلامت
  4. نیازهای دامپزشکی

می باشد و باید حتما با یک دامپزشک یا یک پرورش دهنده حرفه ای در مورد تغذیه توله سگ خود مشورت کنید.

برای رعایت این چهار اصل مهم باید برنامه وزن گیری برای حیوان و میزان وزن غذا را به دقت یادداشت نمایید.

اگر از چند توله سگ نگهداری می کنید بهتر است برای کنترل میزان غذای دریافتی و جلوگیری از دعوا بر سر غذا آنها را در مکانهای مختلف و بطور مجزا تغذیه نمایید.

غذای-مخصوص-توله-سگ-پامرانین.jpg

توله سگ ها چند بار در روز غذا می خورند؟

یک توله سگ  به سه تا چهار وعده غذایی در طول یک شبانه روز احتیاج دارد.

باید غذای جدید را بطور تدریجی به  وعده های غذایی توله سگ اضافه کرد و باید در ابتدا حدود 25 درصد از غذای جدید را با غذای قبلی ترکیب کنید این میزان از غذای جدید باید در تمامی وعده ها تکرار شود و نباید مثلا یک وعده از غذای حیوان را به غذای جدید اختصاص داد تا از بروز مشکلات گوارشی  (اسهال در توله سگ ، استفراغ در توله سگ ) جلوگیری شود.

بعد از دو تا سه روز  که از این نسبت ترکیبی گذشت میزان غذای جدید را به حدود 50 درصد افزایش می دهید و دومرتبه بعد از سه روز غذای جدید 75 درصد غذای حیوان شما را تشکیل خواهد داد تا بعد از سه روز آینده کل غذای حیوان از همان غذای جدید باشد.

برای غذا دادن به توله سگ خود برنامه منظم داشته باشید در یک زمان مشخص به سگ خود غذا بدهید و این نکته را همیشه رعایت کنید که صرف غذا در حدود 10 دقیقه باید باشد و بعد از آن ظرف غذا را از جلوی حیوان بردارید .

نکته: همیشه باید تغییر غذای توله سگها و حتی تغییر برند غذایی در آنها به آرامی و در طول حداقل یک هفته بطول انجامد.

همیشه باید ظرف آب حاوی آب تازه و گوارا در دسترس حیوان شما باشد.

سعی کنید که از میان وعده غذایی برای توله های خود دوری کنید زیرا این کار باعث می شود که توله سگ شما تمایل خود را به وعده غذایی اصلی از دست بدهد و فقط کالری اضافی دریافت نماید.

شما به راحتی می توانید بهترین و مطمئن ترین غذا برای توله ها و سگهای خود را از فروشگاه اینترنتی کت داگ آنلاین تهیه نمایید.


تغذیه-توله-سگ.jpg

غذاهای مضر و خطرناک توله سگ

باید این را بدانید که بعضی از غذاهایی که برای ما مفید و بسیار خوشمزه هستند می توانند برای توله سگ ما خطرناک و مضر باشند پس با دقت این مواد غذایی را بخاطر بسپارید.

  • آووکادو
  • شکلات
  • انگور
  • کشمش
  • آجیل
  • خمیر نان خام (مخمر)
  • پیاز
  • سیر
  • چیپس
  • الکل
  • قهوه
  • آدامس
  • آبنبات
نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری