نحوه خوابیدن گربه ها و حالات درونی آن ها

شاید شما هم تا به حال متوجه نحوه خوابیدن گربه خود شده اید. گربه ها در حالت های مختلفی می خوابند و هرکدام منظور خاصی دارد و او در حقیقت با زبان بدن خود با شما صحبت می کند. آیا شما هم دلتان می خواهد منظور او را درک کنید؟ پس با مجله کت داگ آنلاین همراه شوید.

0 دیدگاه 0 پسندیدن
1195 مشاهده شده 10 دقیقه مطالعه
نحوه خوابیدن گربه ها و حالات درونی آن ها

نحوه خوابیدن گربه ها و حالات درونی آن ها

درود و سلام به شما دوست داران حیوانات خانگی و همراهان همیشگی مجله کت داگ آنلاین . شاید شما هم تا به حال متوجه نحوه خوابیدن گربه خود شده اید. گربه ها در حالت های مختلفی می خوابند و هرکدام منظور خاصی دارد و او در حقیقت با زبان بدن خود با شما صحبت می کند. آیا شما هم دلتان می خواهد منظور او را درک کنید؟ پس با مجله کت داگ آنلاین همراه شوید.

 

  • اگر خودش را کامل جمع کند و مانند هلال بخوابد

این حالت امن ترین حالت خواب برای گربه هاست و گربه ها در طبیعت همیشه به این صورت می خوابند زیرا گرمای بدنشان کامل حفظ می شود و  تمام ارگان های بدنش از خطر دورمی مانند. اگر گربه شما در خانه تان و در کنار شما همیشه به این صورت می خوابد شاید می خواهد به شما بگوید که من هنوز نتوانسته ام کاملا به شما اعتماد کنم.

خوابیدن-گربه-به-صورت-هلال.jpg

  • اگر درون جعبه می خوابد

همه ی ما می دانیم که گربه ها عاشق جعبه و کارتن هستند هر جعبه و کارتنی آن ها را سرشوق می آورد و مدت زیادی با آن بازی می کنند.

خیلی از گربه ها درون کارتن می خوابند . در حقیقت حس دوست داشتن آنها به خاطر امنیتی است که جعبه به او می دهد. وقتی درون جعبه است دیگران اورا نمی بینند بنابراین کاملا امنیت دارد.و امنیت مهمترین دلیل آرامش گربه هاست.

خوابیدن-گربه-در-کارتن.jpg

  • اگر موقع خواب شکمش رو به بالاست

اگر گربه ی شما در این حالت بخوابد بسیار خوشحال باشید زیرا گربه ی شما توانسته است به صورت کامل به شما اعنماد کند زیرا این حالت خواب برای او ریسک پذیر ترین حالت است.

خوابیدن-گربه-با-شکم-رو-به-بالا.jpg

 

  1. خوابیدن با چشمان نیمه بسته

این رفتار کاملا طبیعی برای گربه هاست که با چشمانی نیمه باز بخوابند زیرا در طبیعت هرلحظه امکان اتفاق های غیرمنتظره است . ولی همیشه گربه ها به خاطر ترس این کار را نمی کنند بعضی اوقات دوست دارند شما را زیر نظر بگیرند و حتی در خواب هم بدانند شما چه کاری انجام می دهیدو درحقیقت گربه ها مراقب های ماهری هستند.

خوابیدن-گربه-با-چشمانی-نیمه-باز.jpg


  • اگر به صورت یک بسته نان تست بخوابند

در حقیقت این مدل برای خوابیدن گربه ها نیست و آن ها در این حالت فقط چرت می زنند و استراحت می کنند.و کاملا هوشیار هستند.البته در ابن وضعیت خود را ریلکس کرده و انرژی خود را باز میابند.

 خوابیدن-گربه-مثل-نان-تست.jpg


  • اگر گربه ای به پهلو بخوابد

این حالت خوابیدن هم مانند حالتی است که شکم گربه ها روبه بالا هستند. در این وضعیت تمام ارگان ها در خطر می باشند ولی اگر گربه ی شما اعنماد کامل به شما و اطرافش داشته باشد به این حالت خواهد خوابید و  دوباره با زبان بدنش به شما می گوید که تو را دوست دارم و به تو کاملا اعتماد دارم.

 

  • اگر گربه شما دست خود را روی صورتش می گذارد

در این حالت خیلی زیبا و خواستنی می شوند و معمولا صاحبان گربه با دیدن گربه ی خود در این وضعیت از خود بی خود شده و اورا بغل می کنند و فشار می دهند( لطفا در نظرات اعلام کنید که شما هم همین گونه هستید یا فقط من اینطوری ام)

البته منظور گربه ها از این مدل خوابیدن این است که لطفا مزاحم خواب من نشوید. من دلم یک خواب عمیق و بدون مزاحم می خواهد.


 خوابیدن-گربه-با-دست-روی-صورت.jpg

 

  • اگر گربه ی شما عادت دارد روی لبه بخوابد

خیلی وقت ها دیده اید که گربه ها روی لبه های بلندو باریک می خوابند و این جای تعجب دارد که چطور در آنجا احساس راحتی می کنند . ولی حقیقت این است که آن لبه ی باریک به او حس امنیت  و آرامش از خطراتی مانند حیوانات دیگر می دهد.! درست است شاید از این حرف متعجب شوید ولی ذات گربه ها همیشه این گونه بوده است که خود را در هنگام خواب از خطر حفظ کنند و البته که داخل خانه ی شما امنیت دارند ولی این یک عادت غریزی است و شاید این عادت غریزی برای او خوشایند باشد.

 

خوابیدن-گربه-روی-لبه.jpg


 

  • اگر گربه ی شما مثل یک آکروبات باز بخوابد.

در این حالت هم شاید به نظر برسد که اصلا راحت نیست ولی دقیقا برعکس او در این حالت بسیار عمیق می خوابد و این حالت هم نشان از اعتماد بالا و احساس امنیت است.

 خوابیدن-گربه-به-صورت-آکروبات-باز.jpg

  • اگر گربه ی شما نشسته بخوابد

البته معمولا در این حالت خواب عمیق نیستند و فقط چرت میزنند تا خستگی خود را دربیاورند و سریع و با کوچکترین صدایی هم از خواب بیدار می شوند. که البته یکی از جالب ترین و بانمک ترین خالت ها برای صاحبان خود است.

 

  • اگر گربه ی شما عادت دارد کنار یا در آغوش شما بخوابد

خیلی از گربه ها وابستگی زیاد ندارند و همیشه حس مستقل بودن دارند ولی بعضی از آن ها هم وابستگی شدید پیدا کرده  و بدون صاحب خود نمی خوابند و این گربه ها حتی اگر در آغوش نخوابند باید حتما در نزدیکی شما باشند و شما را حس کنند تا بتوانند خواب عمیقی داشته باشند و این موضوع نشان از رابطه ی خوب شما با گربه تان دارد.

 

 

  • اگر گربه مثل سوپرمن بخوابد.

در این وضعیت گربه دو دست خود را به جلو باز کرده و روی شکم می خوابد دقیقا شبیه شخصیت سوپر من . گربه در این حالت خواب عمیق و راحتی دارد و شما نباید او را از خواب بیدار کنید.

 

خوابیدن-گربه-به-صورت-سوپرمن.jpg


 

  • اگر گربه شما روی تخت و زیر پتو می خوابد

گربه ها همیشه عاشق خوابیدن روی تخت و زیر پتو و جای گرم و نرم هستند .این جور جاها به آن ها حس امنیت می دهد و در این حالت گربه عمیق ترین خواب ها را تجربه می کند.

 

 

  • اگر گربه شما دوست دارد با گربه ای دیگر بخوابد

وقتی بچه گربه ها متولد می شوند در آغوش مادرشان و به همراه سایر خواهر و برادرهای خود در میان توده ای گرم و کرکی می خوابند. بنابراین آنها خاطره ای خوش از خوابیدن در کنار گربه های دیگر دارند. معمولاً این حالت را گربه هایی که در یک خانه با هم بزرگ شده باشند دارند و این نشان دهندۀ رابطۀ خوب و صمیمی میان آنهاست.

 

 

در پایان باید بگوییم که گربه ها 70 درصد عمر خود را در خواب به سر میبرند و این خواب برای هضم غذای پر از پروتئین آنها لازم و ضروری است . بنابراین برای آنها مهم است که در کجا بخوابند تا خواب بهتری را تجربه کنند.

در قسمت نظرات جاهایی که گربه شما عادت به خواب دارد را برای ما بگویید.

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری