چطور بفهمم گربه ام از من متنفر است؟

اگر  شما گربه دارید حتما رفتارهایی را در او مشاهده کرده اید که بعضی وقت ها از خود پرسیده اید که آیا گربه ام از من متنفر است؟ باید بگوییم که رفتارهای گربه ها با سگ ها متفاوت است و شما نمی توانید این دو موجود را باهم مقایسه کنید و در ضمن تنفر داشتن گربه ها با حس تنفر داشتن گربه ها متفاوت است و در خیلی از موارد گربه ها فقط حالت تدافعی دارند و اصلا حس تنفر نیست .  با ما همراه شوید تا باهم علامت های تنفر گربه را بررسی کنیم.

0 دیدگاه 0 پسندیدن
432 مشاهده شده 8 دقیقه مطالعه
چطور بفهمم گربه ام از من متنفر است؟

چطور بفهمم گربه ام از من متنفر است؟

 

با درود و سلام به همراهان همیشگی مجله کت داگ آنلاین . اگر  شما گربه دارید حتما رفتارهایی را در او مشاهده کرده اید که بعضی وقت ها از خود پرسیده اید که آیا گربه ام از من متنفر است؟ باید بگوییم که رفتارهای گربه ها با سگ ها متفاوت است و شما نمی توانید این دو موجود را باهم مقایسه کنید و در ضمن تنفر داشتن گربه ها با حس تنفر داشتن گربه ها متفاوت است و در خیلی از موارد گربه ها فقط حالت تدافعی دارند و اصلا حس تنفر نیست .  با ما همراه شوید تا باهم علامت های تنفر گربه را بررسی کنیم.

 تنفر-گربه-ها.jpg

دلایل حس تنفر داشتن گربه ها

  • اجتماعی شدن

گربه ها بعد از دوهفتگی می توانند روابط اجتماعی را آموزش ببینند و این یادگیری تا پایان دوماهگی وجود دارد و بعد از دوماهگی یک گربه بسیار به سختی روابط اجتماعی را آموزش می  بیند. بنابراین اگر گربه شما بعد از دوماهگی نزدتان آمده است ممکن است روابط اجتماعی پایینی داشته باشد بنابراین با اطرافیان شما خوب برخورد نمیکند یا اصلا به آنها اهمیت نمیدهد یا از آنها می ترسد. بنابراین شاید اجتماعی نشدن گربه ها دلیلی به این موضوع است که گربه از شما متنفر است.

 

  • تجربه بد

تجربه بد مهمترین دلیل رفتاری گربه هاست . بعضی از گربه ها با اینکه در این دوماه اول زندگی به خوبی روابط اجتماعی را آموزش دیده اند ولی ممکن است یک تجربه بد بتواند کاری کند تا گربه تا آخر زندگی خود از کسی یا کاری متنفر باشد. به عنوان مثال شما اولین دفعه ای که می خواهید او را به حمام ببرید و او ترسیده است شما به جای ایجاد حس آرامش و خوشایند او را با ترس کامل می شویید و این  ایجاد تجربه بد در ذهن گربه مانده و تا آخر عمر از آب و حمام کردن فراری خواهد شد.


  • شخصیت گربه

گربه ها شخصین های متفاوتی دارند و شما باید شخصیت و ویژگی های اخلاقی گربه خود را بشماسید تا بتوانید با او راحت تر ارتباط برقرار کنید بعضی از گربه ها ذاتا اجتماعی هستند و بعضی ها کاملا ترسو و مضطرب. و اگر شما بخواهید به زور متوسل شید تا گربه خود را اجتماعی کنید او از شما منتفر خواهد شد. به عنوان مثال اگر گربه ای ترسو باشد نباید به زور او را نوازش کنید . ممکن است شما را گاز بگیرد و بعد از گاز گرفتن که شما دست خود را می کشید ، به گربه خود آموزش می دهید که هروقت نوازش شود گاز بگیرد.

پنهان-شدن-گربه.jpg

چرا گربه ها مخفی می شوند

خیلی از گربه ها حالت ترس و اضطراب را دارند و اگر گربه ای را دیدید که از شما فرار کرد و خود را زیر میز و .. پنهان کرد به زبان بدن او دقت کنید اگر گوش های افتاده و بدنی خم شده داشت او بسیار ترسیده است بنابراین اصلا به او نزدیک نشوید تا حس آرامش را به او برگردانید.همانطور که قبلاً هم عنوان کردیم ترس گربه می تواند از عدم اجتماعی شدن حیوان و یا ناشی از تجربۀ بد باشد. ذکر این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که تداوم حالت ترس در گربه ها منجر به افزایش استرس و اضطراب در حیوان می شود و بالا رفتن سطح استرس بر روی سلامت گربه تأثیر گذاشته و با تضعیف سیستم ایمنی بدن منجر به بیماری گربه می شود.

اگر گربه ای ناگهانی از شما متنفر شده است باید بدانید چه تغییری در زندگی او ایجاد شده است . شاید روال زندگی او تغییر کرده است که گربه ها از تغییر متنفر هستند . ممکن است رفتار شما ناخواسته با او تغییر کرده باشد یا با او بدرفتاری کرده باشد یا او را دعوا کرده اید که گربه را از خود متنفر کرید.یا بعضی اوقات حتی اگر به اندازه کافی به او توجه نکنید او متوجه شده و در خود فرو می رود و حس اضطراب و نگرانی او را دربر میگیرد.

 


فیش فیش کردن گربه

فیش فیش کردن گربه یا همان خرناس کشیدن گربه ها نشانه ای از عدم رضایت او از اتفاق در حال جریان است. گوش های خمیده به سمت عقب و تکان دادن دم از علامت های هشدار دهنده است و شما باید در سریعترین زمان ممکن کاری که در حال انجام آن هستید را متوقف کنید.

 

 

گاز گرفتن گربه ها

حمله گربه ها معمولا به خاطر وجود ناراحتی و حس ترس است و در حقیقت فقط از خود دفاع می کنند ولی اگر به ناگهانی این اتفاق افتاده است و قبل اصلا شما را گاز نمی گرفت اول ببینید چه تغییری در زندگی او به وجود آمده است و بعد نگران سلامتی او باشید چون بعضی از بیماری های  باعث خشونت می شود . بنابراین اگر هیچ تغییری در زندگی او به وجود نیامده است گربه را به دامپزشکی برده و اورا معاینه کنید. پرخاشگری گربه باید مداوا شود واگر ادامه دار باشد ممکن است تبدیل به ناهنجاری رفتاری و عادت شود که مخصوصا برای خانه هایی که فرزند کوچک در آن زندگی می کند خطرناک خواهدبود.

به رفتارهای گربه خود دقت کنید مثلا اگر بیش از حد خود را لیس می زند یا زیاد میومیو می کند یا حتی بیشتر از حد می خوابد باید اورا نزد دامپزشک ببرید.

نتیجه گیری

الان که شما علائم تنفر گربه را متوجه شدید بهتر می دانید که در واقع گربه از شما متنفر نیست در واقع از خود دفاع می کند یا دربرار رفتار شما یا در برابر تغییرات زندگی خود یا در بابر سلامتی خود.

بنابراین پیش از آنکه این علامت ها را به رفتار گربه نسبت بدهید بایستی به دامپزشک مراجعه کنید تا اگر مشکلی در رابطه با سلامت حیوان وجود دارد هر چه زودتر درمان شود.

رفتار شما با گربه ها باید به دور از هرگونه عصبانیت و داد زدن باشد و همیشه با عشق و مهربانی با گربه رفتار کنید و صبود باشید و سعی کنید تغییر زیادی در محیط زندگی او ندهید و حتی تغییرات لازم را به مرور و کم کم انجام دهید.

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری