چگونه طوطی را حمام کنیم؟

اگر شما هم صاحب طوطی هستید شاید با خود فکر کرده اید که پرنده ها چطور باید استحمام کنند و تمیز باشند و اصلا چند بار شما مجاز به شستن طوطی خود هستید؟ با کت داگ آنلاین همراه باشید تا به شما نکات مهم حمام بردن طوطی ها را بگوییم

0 دیدگاه 0 پسندیدن
171 مشاهده شده 8 دقیقه مطالعه
چگونه طوطی را حمام کنیم؟

چگونه طوطی را حمام کنیم؟

درود به شما خوانندگان مجله کت داگ آنلاین و دوست داران پرندگان زیبا و دوست داشتنی.

اگر شما هم صاحب طوطی هستید شاید با خود فکر کرده اید که پرنده ها چطور باید استحمام کنند و تمیز باشند و اصلا چند بار شما مجاز به شستن طوطی خود هستید؟ با کت داگ آنلاین همراه باشید تا به شما نکات مهم حمام بردن طوطی ها را بگوییم:

 

چند بار می توانم در ماه طوطی را حمام کنم؟

مهمترین سوال هر صاحب پرنده این است که چند بار می توانید طوطی خود را حمام ببرید . با اینکه بیشتر پرنده ها عاشق آب بازی و حمام هستند نباید طوطی ها زیاد شسته شوند زیرا شستشوی زیاد باعث می شود پوست آنها خشک شود و به مرور هرچه پوست خشک تر شود خارش بیشتری می آورد و خارش بیشتر باعث پرکنی می شود . بنابراین یکی از دلایل پرکنی طوطی شما می تواند حمام کردن زیاد باشد. شما در ماه حداکثر می توانید دوبار او را شستشو دهید. و البته این عدد بستگی به محیط زندگی و گرما و فعالیت پرنده نیز دارد.

ولی موضوع خشک شدن پوست آن ها نباید شما را از شستشو غافل کند زیرا گردو غبار و آلودگی که روی پرهای پرنده می نشیند باید حتما تمیز شود زیرا وقتی پرنده با نوک خود پرهایش را تمیز می کند ممکن است آلودگی وارد دهان او شود و باعث بیماری گردد.

نحوه-حمام-کردن-طوطی.jpg


روش های حمام کردن طوطی ها


  • حمام کردن با حوله خیس:

می توانید حوله ای را کاملا خیس کنید و آب آن را کامل بگیرید ،بعد به آرامی پرنده ی خود را نوازش کنید و در حین نوازش حوله را آرام آرام روی پرهای او بکشید و کاملا پرنده را تمیز کنید .

در این روش حفظ آرامش پرنده ی شما خیلی مهم است که اگر احساس کردید ترسیده است و یا باعث ناراحتی او می شوید این کار را ادامه ندهید و اورا با نوازش کردن آرام کنید. این روش بهترین روش برای شستشو است که اگر با دقت انجام شود می توانید تمام آلودگی ها را از روی پرهای طوطی پاک کنید.

حمام-کردن-طوطی-با-حوله.jpg

  • حمام کردن با اسپری:

شما می توانید با استفاده از اسپری آب پاش طوطی خود را حمام کنید . از بالا شیشه اسپری را نگه دارید و تقریبا مانند باران عمل کنید . هیچ وقت به طور مستقیم آب را روی صورت او نپاشید.

اگر طوطی شما این روش را دوست داشته باشد با خوشحالی پرهای خود را باز می کند و کاملا مشخص است که از زیر قطره های آب بودن لذت می برد .

نکته مهم در حمام کردن با این روش این است که آب کاملا هم دما با محیط باشد نه زیاد گرم و نه زیاد سرد که باعث ناراحتی یا بیماری او شود.

حمام-کردن-طوطی-با-اسپری.jpg

  • حمام کردن در ظرف آب:

شما می توانید برای امتحان کردن که پرنده شما حمام در ظرف آب را دوست دارد یا خیر . سینک ظرفشویی را پراز آب هم دما با محیط کنید و پرنده را در نزدیکی سینک قرار دهید . می توانید آرام و کم برای تشویق او کمی رویش آب بپاشید.

اگر پرنده شما این روش را دوست داشته باشد با اشتیاق کامل کنار سینک رفته و خودش حمام می کند. اصلا با او کاری نداشته باشید و پرنده را مجبور به آبتنی نکنید.


روش خشک کردن بعد از حمام

در پایان حمام کردن به هر روشی نیازی به استفاده از حوله برای خشک کردن نیست . بگذارید خود پرنده دست به کار شود و البته دمای محیط طوری باشد که زود خشک شود .

اصلا از سشوار برای خشک کردن استفاده نکنید. در فصل گرما بیشتر حمام کنید و در فصل سرما فقط زمانی او را به حمام ببری که بتوانید دمای محیط را گرم و مطلوب نگه دارید.

 حمام-کردن-طوطی-در-ظرف-آب.jpg

نکات مهم:

  • در هوای گرم او را حمام کنید
  • سعی کنید از بالا آب را اسپری کنید . مانند باران عمل کنید
  • در فصل  تابستان خیس کردن پرنده با اسپری بسیار برایش خوشایند و لذت بخش است.
  • در فصل زمستان حمام بردن پرنده را بسیار محدود کنید.
  • در شب ها پرنده را حمام نکنید و این کار را به روز موکول نمایید.
  • هیچ وقت از صابون برای شستن استفاده نکنید مگر اینکه مجبور باشید مثلا پرهای او آلوده به موادی باشند که با آب پاکیزه نشوند در این صورت هم از صابون هایی با درصد گلیسرین خیلی پایین استفاده نمایید.و بعد از صابون زدن او را با آب کاملا بشویید.
  • هرگز صورت طوطی را نشویید.

 


تمامی طوطی ها بزرگ و کوچک بایستی استحمامی منظم داشته باشند. وجود آلودگی، گرد و غبار، پوست مُرده و همینطور پرهای اُفتاده بر روی پوشش پر طوطی ها امری غیر عادیست. این گرد و غبار و آلودگی به زیر پر و بال آنها می چسبد و مانع از آزادی و راحتی در حرکت آنها می شود و حتی ممکن است باعث عطسه و سرفه در آنها گردد. همچنین می تواند منجر به خارش پوست آنها و ایجاد زخم و خراش شود.

برای خرید لوازم لازم و ضروری برای پرنده ی خود می توانید به فروشگاه کت داگ آنلاین  سربزنید.

شما چه تجربه ای از شستن طوطی خود دارید؟ می توانید تجربه های خود را در قسمت نظرات با همه به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری