چطور سگ را نوازش کنم؟

وقتی سگی غریبه است اصلا  سعی نکنید او را نوازش کنید درست است سگ ها علاقه زیادی به نوازش دارند ولی معمولا این حس  را نسبت به اطرافیان و با آشناها دارند واگر غریبه باشید شاید دوست نداشته باشند که شما نوازشش کنید.

0 دیدگاه 0 پسندیدن
332 مشاهده شده 7 دقیقه مطالعه
چطور سگ را نوازش کنم؟

چطور سگ را نوازش کنم؟

با درود و سلام خدمت شما همراهان همیشگی کت داگ آنلاین . آیا شما یه عنوان صاحب یک پشمالوی زیبا می دانید که چگونه باید سگ خود را نوازش کنید و یا اصول بغل گرفتن سگ ها چگونه است ؟ آیا می دانید چه رفتارهای از سگ به شما نشان می دهد که او منتظر نوازش شماست؟ در این مقاله  با هم درباره نحوه ی صحیح نوازش سگ ها صحبت خواهیم کرد.  با ما همراه شوید.

نحوه صحیح نوازش سگ ها

وقتی سگی غریبه است اصلا  سعی نکنید او را نوازش کنید درست است سگ ها علاقه زیادی به نوازش دارند ولی معمولا این حس  را نسبت به اطرافیان و با آشناها دارند واگر غریبه باشید شاید دوست نداشته باشند که شما نوازشش کنید به عنوان مثال خودتان را درنظر بگیرید وقتی آشنا و یا دوست قدیمی را به آغوش می کشید احساسی که دارید متفاوت است از زمانی که غریبه ای را در آغوش می کشید . درباره سگ ها هم این مثال صادق است اگر به محض اینکه سگی را ببینید او را نوازش کنید یا دست خود را جلو ببرید تا بو بکشد امکان دارد سگ دست شما را گاز بگیرد یا حرکت ناخوشایندی انجام دهد تا به شما بگوید که این کار را انجام ندهید. بنابراین نوازش سگ های غریبه ممنوع مگر اینکه خود سگ به طرف شما بیاید و درخواست نوازش کند مثلا خودش را به شما بمالد یا به طرف دستان شما بیاید این یعنی مرا نوازش کن و من به تو اعتماد دارم، دراین صورت می توانید به نوازش او بپردازید.

شما به هر طریقی که به او نزدیک می شوید می توانید او را نوازش کنید .هرجای بدن او را که لمس می کنید با دقت به عکس العمل او توجه کنید خیلی از سگ ها جاهای مخصوصی از بدن خود را دوست ندارند لمس شود. شما با توجه به زبان بدن او می توانید متوجه شوید که چه جاهایی را دوست ندارد نوازش شود . سگ های غریبه  تر و سگ هایی که هنوز اعتماد کامل ندارند نمی گذارند سرشان لمس شود و شما باید خیلی با احتیاط سر شان را نوازش کنید که حرکت غیرمعقولی انجام ندهند.

شما هم باید آرامش خود را حفظ کنید یعنی اگر با ترس و لرز زیاد به انها نزدیک شوید احساس شما را درک می کنند و سگ ها نیز به شما اعتماد نمی کنند بنابراین اگر از سگی می ترسید حتما در کنار صاحبش اورا نوازش کنید در غیر این صورت سگ عکس العملی نشان خواهد داد که شما بیشتر ازش بترسید.

وقتی می خواهید سگی را بغل کنید به طور ناگهانی سمت او نروید و بغلش کنید زیرا احساس ترس به او دست می دهد و استرس می گیرد که شاید اتفاقی افتاده است. در ضمن زیاد به چشمان سگ غریبه ها زل نزنید و ارتباط چشمی با آنها برقرار نکنید.

ناز-کردن-سگ.jpg

کدام قسمت از بدن سگ را باید نوازش کرد؟

سگ دوست ندارد ران ها، پاها، پوزه، دم و گوش هایش را نوازش کنید. البته نوازش کردن پشت گوش هایش را دوست دارد. مهم ترین قسمتی که سگ دوست ندارد غریبه ها آن را نوازش کنند، سرش است. تصور کنید که غریبه ای به سمت شما بیاید و مستقیم سرتان را نوازش کند؛ مطمئنا شما هم دوست ندارید.

بهتر است به جای سر سگ، زیر چانه یا زیر گردن او را نوازش کنید. از پهلوها تا پشت گوش سگ را می توانید نوازش کنید و یا منتظر بمانید تا به پشت برگردد و سپس شکمش را نوازش کنید. سگی که به نوازش عادت داشته باشد، به راحتی می گذارد گردن و کفل هایش را نوازش کنید.

 

اگر به سگ خود آموزش دهید

 که نوازش در قسمت گوش ها و پوزه را هم تحمل کند می توانید به دامپزشک ها کمک نمایید که وقتی برای چک کردن گوش و دندان او را لمس می کنند سگ ها عکس العمل بدی نشان ندهند می توانید در هنگام بازی کردن باهم کم کم و با احتیاط گوش هایش را نوازش دهید و همزمان بازی و خنده را ادامه دهید و وقتی به گوش عادت کرد همین روش را برای پوزه به کار گیرید. اینکه سگ شما به غریبه ها واق می زند و نمیگذارد نوازشش کنند مورد بدی نیست .خیلی از همکارها اعتقاد دارند باید سگ را آموزش داد تا بگذارد غریبه ها هم او را نوازش کنند. و این موضوع خیلی به شما بستگی دارد من معتقد هستم که خیلی خوب است که سگ من نمیگذارد هرکسی به او دست بزند بنابراین احتمال دزدیده شدنش کمتر می شود ولی این رفتار نباید اینقدر شدت پیدا کند که تبدیل به ناهنجاری شود به عنوان مثال شما می توانید به او آموزش دهید فقط غریبه هایی که در کنار شما هستند می توانند به او دست زده و نوازشش کنند.

نوازش-سگ-ها.jpg

اگر سگی نوازش را دوست نداشته باشد چه علامتی دارد؟

اگر سگ نخواهد که اورا لمس  و نوازش کنید بدنش را سریع سفت می کندونفس نمی کشد و شما با دیدن این دو علامت سریع از او دور شده و فاصله را از او رعایت کنید تا سگ احساس آرامش کند و به حالت طبیعی برگردد.


خلاصه مقاله 

با توجه به متن مقاله پس شما به صرف اینکه سگ دارید و سگ ها را دوست دارید نمی توانید به خود اجازه دهید که همه ی سگ ها را نوازش کنید بلکه باید ابتدا اعتماد آن ها را به دست آورده و بعد برای نوازش آن ها بروید تا سگ ها عکس العمل بدی نشان ندهند. بعضی از قسمت های بدن سگ ها را برای بار اول اجازه نوازش دارید و در اولین دیدار سراغ سر سگ ها نروید که  با واق زدن آن ها رو به رو می شوید. 

سگ ها شخصیت های متفاوتی دارند سعی کنید با آن ها ارتباط بگیرید تا بتوانید بدون مشکل به انها نزدیک شوید.

اگر در این زمینه تجربه ای دارید در قسمت نظرات و کامنت ها برای ما بگذارید تا با هم از تجربیات هم استفاده کنیم.

برای خرید وسایل دوست پشمالوی خود روی محصولات سگ کلیک نمایید.

سوالات متداول 3

بله همه سگ ها نوازش را دوست دارند ولی شخصیت های متفاوتی دارند و ممکن است به همه اجازه دست زدن به خود را ندهند.

گردن و زیر چانه

زیرا شما در نهان خود ازشون می ترسید و سگ ها کاملا این موضوع رو درک می کنند و بهتون عکس العمل نشون می دهند.

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری