چطور از گاز گرفتن طوطی جلوگیری کنیم؟

اگر شما هم جز افرادی هستید که در خانه خود طوطی دارید می دانید که یکی از بزرگترین معضلات نگهداری از طوطی گازگرفتن آنهاست . حتما شما هم دوست دارید حیوان خانگی خود را با آرامش نوازش کنید و او به شما اعتماد کامل داشته باشد.

نگهداری از حیوانات فقط دادن آب و غذا به آنها نیست یکی از مهمترین آداب نگهداری، گرفتن ارتباط عاطفی با آنهاست و حس آرامشی که این ارتباط به دوطرف می دهد. با این مقاله همراه شوید تا کمی در نگهداری از طوطی ها حرفه ای تر شویم

0 دیدگاه 0 پسندیدن
177 مشاهده شده 9 دقیقه مطالعه
چطور از گاز گرفتن طوطی جلوگیری کنیم؟

چطور از گاز گرفتن طوطی جلوگیری کنیم؟

سلام و درود به همراهان همیشگی کت داگ آنلاین. اگر شما هم جز افرادی هستید که در خانه خود طوطی دارید می دانید که یکی از بزرگترین معضلات نگهداری از طوطی گازگرفتن آنهاست . حتما شما هم دوست دارید حیوان خانگی خود را با آرامش نوازش کنید و او به شما اعتماد کامل داشته باشد.

نگهداری از حیوانات فقط دادن آب و غذا به آنها نیست یکی از مهمترین آداب نگهداری، گرفتن ارتباط عاطفی با آنهاست و حس آرامشی که این ارتباط به دوطرف می دهد. با این مقاله همراه شوید تا کمی در نگهداری از طوطی ها حرفه ای تر شویم

دلایل گاز گرفتن طوطی ها

  • اول از همه باید بدانیم چرا طوطی ها گاز میگیرند.باید بدانید که طوطی پرنده ای وحشی به حساب می آید و طبیعت و سرشت آنها به گونه ای است که اگر احساس نگرانی از طرف غریبه ای داشته باشند به او حمله می کنند و نوک و پنجه ی آنها سلاح دفاعی طوطی محسوب میشود. بنابراین یکی از مهمترین دلایل گاز گرفتن طوطی ها دفاع از خود است.

برای اینکه طوطی با دیدن شما حس تدافعی نداشته باشد باید به شما کاملا اعتماد کند.حس اعتماد او کم کم به مرور به وجود می آید و شما اصلا نباید انتظار این را داشته باشید که از همون اول که طوطی وارد خانه ی شما شود با شما مهربان رفتار کند.

با آرامش و گذشت زمان طوطی به شما اعتماد می کند.

  • دلیل بعدی گاز گزفتن طوطی ها منطقه و مالکیت به منطقه ی خود است.

سعی کنید اگر فصد نوازش طوطی را دارید ابتدا او را به مکانی دورتر از مکان همیشگی او ببرید. چون طوطی ها در منطقه ی خود بیشتر گاز میگیرند.


  • فصل ها

شاید در نظر اول برایتان عجیب باشد که فصل ها چه ربطی به گاز گرفتن طوطی ها دارند ولی دانستن یک نکته این موضوع را منطقی تر جلوه می دهد.فصل های بهار و پاییز فصل های جفت گیری طوطی ها هست و در این زمان ها معمولا تغییرات هورمونی در بدن آنها اتفاق می افتد که باعث عصبی و بی حوصله شدن طوطی ها می شود بنابراین در این فصل ها سعی کنید هوای آنها را بیشتر داشته و درصورتی که شما را گاز گرفتند نگران حس بی اعتمادی او نباشید.

  • آرامش شما

شما با داشتن آرامش این حس را به طوطی ها هم انتقال می دهید بنابراین اگر زمانی مضطرب و نگران نزدیک او شدید و با استرس دست خود را به سمت او برید امکان گاز گرفتن طوطی بیشتر است.

گاز-گرفتن-عروس-هلندی.jpg

  • بیماری

اگر طوطی دچار مشکل و بیماری شده باشد. بی حوصله و عصبی می شود و رفتارهای خشونت آمیز زیادی از خود نشان می دهد.اگر هیچ نغییری در محیط شما به وجود نیامده است که او را عصبی کند و شما ناگهان متوجه رفتارهای پرخاشگرانه ی زیادی از او شدید بهتر است او را نزد دامپزشک برده و چک کنید که دچار بیماری و دردی نباشد.

چه آیتم های دیگری برای دلایل گاز گرفتن طوطی ها میشناسید؟ در قسمت نظرات منتظر شما هستیم.

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری