نکات مهمی که باید برای پیاده روی با سگ ها رعایت کنید

می دانیم که پیاده روی با سگ ها مهمترین وظیفه ی شما به عنوان صاحب این موجودات دوست داشتنی است . زیرا سگ ها موجودات بسیار پرانرژی و شادابی هستند که اگر شما نتوانید برایشان وقت گذاشته و انرژی بالای آن ها را تخلیه کنید دچار افسردگی ، ناهنجاری های رفتاری و حتی چاقی خواهند شد و از این رو این موضوع را مهمترین وظیفه ی شما  عنوان کردیم تا به اهمیت آن بیشتر پی ببرید.

0 دیدگاه 0 پسندیدن
171 مشاهده شده 7 دقیقه مطالعه
نکات مهمی که باید برای پیاده روی با سگ ها رعایت کنید

نکات مهمی که باید برای پیاده روی با سگ ها رعایت کنید

درود و سلام به شما همراهان همیشگی مجله کت داگ آنلاین . می دانیم که پیاده روی با سگ ها مهمترین وظیفه ی شما به عنوان صاحب این موجودات دوست داشتنی است . زیرا سگ ها موجودات بسیار پرانرژی و شادابی هستند که اگر شما نتوانید برایشان وقت گذاشته و انرژی بالای آن ها را تخلیه کنید دچار افسردگی ، ناهنجاری های رفتاری و حتی چاقی خواهند شد و از این رو این موضوع را مهمترین وظیفه ی شما  عنوان کردیم تا به اهمیت آن بیشتر پی ببرید.

یکی از مهمترین راه های تخلیه انرژی پیاده روی و ورزش روزانه است که البته باید طبق اصول و روش های خود انجام شود تا نتیجه ی عکس نداشته باشد.

با ما همراه شوید تا نکات مهم و کوتاهی در این باره برای شما عنوان کنیم:

 اصول-پیاده-روی-با-سگ-ها.jpg

شما در این مقاله جواب این سوال ها را خواهید یافت:

چه مدت بعد از خوردن سگ می توانند به پیاده روی بروند؟

آیا بهتر است قبل از پیاده روی به سگ غذا بدهید یا بعد از آن؟

آیا باید بعد از پیاده روی به سگ خود آب بدهم؟

چند بار در روز باید یک سگ را پیاده روی کرد؟

آیا بهتر است صبح سگ خود را پیاده روی کنید یا شب؟

 

زمان مناسب پیاده روی

نباید بلافاصله بعد از خوردن غذا، سگ خود را به پیاده روی ببریم باید حداقل دو ساعت از تغذیه حیوان گذشته باشد تا به آن اجازه خروج از خانه را بدهید.

بردن سگ برای پیاده روی، قبل و بعد از صرف غذا اصلا کار درستی نیست.چون باعث بروز مشکلات گوارشی (سوء هاضمه ، اسهال ، تهوع ، نفخ ) در حیوان می شود.

بلافاصله بعد از پیاده روی به  سگ خود غذا ندهید زیرا باعث بروز مشکلات گوارشی در حیوان می شود .باید حداقل نیم ساعت صبر کنید تا درجه حرارت حیوان که به واسطه پیاده روی کمی افزایش پیدا کرده و میزان خونی که در عضلات حیوان جمع شده کمی کاهش پیدا کند و بعد اقدام به تغذیه سگ خود کنید.

تعداد دفعات پیاده روی

بهترین حالت این است که جهت پیاده روی بین دو تا چهار مرتبه سگ خودمان را به بیرون از منزل ببریم که زمان هر بار می تواند حداقل حدود 15 دقیقه به طول انجامد.

بله این ایده آل ترین حالت ممکن بود ولی باید به نکات مهم دیگری نیز دقت کرد مانند این که سگ شما چه نژادی دارد . اگر  سگتان از دسته نژاد سگ های پرانرژی  و فعال است باید زمان بیشتری را در اختیار او قرار دهید و مدت زیادی با او ورزش و تمرین کنید و برعکس اگر  سگ شما از نژاد های با انرژی معمولی است این زمان و تعداد، کمتر خواهد شد. سگ ها را عضوی از خانواده ی خود بدانید و از گردش و تفریح در کنار آن ها لذت ببرید در این صورت مشاهده می کنید که با همین زمان گذاشتن های ساده و پیاده روی های  باهم، بسیاری از مشکلات رفتاری آن ها حل خواهد شد و آموزش راحت تری را با آنها سپری خواهید کرد.

 پیاده-روی-همراه-سگ.jpg

نکات مهم بعد از پیاده روی

خیلی افراد توصیه می کنند که بعد از پیاده روی حتما به حیوان خود آب دهید ولی توصیه ی ما این است که حتما در حین پیاده روی با خود ظرف مخصوص آب را داشته باشید و هراز گاهی به او آب بدهید تا تشنگی او را آزار ندهد و باعث ناراحتی و استرس در او نشود و مهمتر اینکه اگر تشنه شود به سمت هر آبی که روی زمین ببیند می رود تا تشنگی خود را رفع کند.

بعد از اینکه سگ خود را از پیاده روی به خانه آوردید قبل از ورود به منزل دست و پای حیوان را با اسپری های ضدعفونی و دستمال مرطوب کاملا تمیز نمایید . نیازی به حمام یا شستشوی روزانه نیست .

آب را در اختیار حیوان قرار دهید و اجازه بدهید در جای خود کمی استراحت کنند و همانطور که در بالا اشاره شد حداقل نیم ساعت به حیوان خود اجازه ی استراحت دهید و بعد از آن می توانید او را تغذیه کنید یا به او میان وعده ای مانند تشویقی سگ بدهید زیرا تشویقی ها حاوی پروتئین زیادی هستند و باعث می شوند انرژی از دست رفته ی آنها سریع برگردد.


پیاده-روی-سگ-ها.jpg


زمان مناسب  برای پیاده روی


پیاده روی در صبح این ویژگی را دارد که انرژی حیوان شما حداقل برای نیمی از روز به خوبی تخلیه شود. با این کار رفتار و آموزش پذیری سگ شما بیشتر خواهد شد.

ویژگی پیاده روی در عصر این است که سگ شما بیشتر می تواند همنوعان خود را ببیند چون بیشتر مردم عصر ها سگهای خود را بیرون می آورند و این به اجتماعی تر شدن حیوان شما بیشتر کمک می کند. اگر سگ شما هنوز ناهنجاری دارد باید حتما زمان پیاده روی را به صبح تغییر دهید و در کنارش از آموزش های اجتماعی شدن سگ ها بهره مند شوید و وقتی کاملا ناهنجاری از بین رفت ،تایم بعد از ظهر را انتخاب نمایید تا تمرینی برای آموزش های اجتماعی شدن هم در کنار پیاده روی داشته باشید.

یکی از نکات مهمی که باید در حین پیاده روی رعایت کنید استفاده درست از قلاده ی مناسب سگ است  . استفاده از قلاده باعث می شود که سگ شما دربرابر اتفاق های ناگهانی و هیجانی بیرون هیجان زده نشود و  فرار نکند هرچقدر هم سگ شما آموزش دیده و حرف گوش کن باشد شما نمی توانید اتفاق های بیرون را کنترل کنید و گاهی این اتفاق های ناگهانی باعث آزار و ترس شدید حیوان شده و رفتار غیرطبیعی مانند حمله به کسی یا فرار از تهدید و یا.... نشان  می دهد و بنابراین بدون قلاده هرگز به پیاده روی نروید .

اگر تجربه ای در این باره دارید برای ما در قسمت نظرات بیان کنید .

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری