معرفی سگ نژاد چاوچاو

نژاد چاوچاو یکی از نژادهای معروف در ایران است .هروقت اسمی از این نژاد بیاید ناخودآگاه به یاد شیر می افتیم ولی چهره ی شیرگونه ی او تنها خصوصیت خاص او نیست . این نژاد خصوصیات جالب و منحصر به فرد زیادی دارد.در این مقاله می توانید کاملا سگ چاوچاو را بشناسید. با شناخت عادت ها و رفتارهای چاوچاو بهتر با او ارتباط برقرار کنید و سگی سالم و پرانرژی داشته باشید...

0 دیدگاه 0 پسندیدن
215 مشاهده شده 6 دقیقه مطالعه
معرفی سگ نژاد چاوچاو

معرفی سگ نژاد چاوچاو

نژاد چاوچاو یکی از نژادهای معروف در ایران است .هروقت اسمی از این نژاد بیاید ناخودآگاه به یاد شیر می افتیم ولی چهره ی شیرگونه ی او تنها خصوصیت خاص او نیست . این نژاد خصوصیات جالب و منحصر به فرد زیادی دارد با مجله کت داگ آنلاین همراه باشید تا باهم کمی درمورد چاو چاو صحبت کنیم.

تاریخچه :

یکی از موضوعات جالبی که درباره ی چاو چاو وجود دارد گذشته ی اسرارآمیز اوست ، وقتی به این نژاد نگاه می کنید یاد مجسمه های جالب سنگی در چین می افتید .و در حقیقت دارید به گذشته ی چاو چاو نگاه می کنید . بله اجداد این نژاد نگهبان های گذشته در چین بودند و مجسمه های زیبای حال نشان از اهمیت و کارایی این نژاد در گذشته می دهد. اجداد چاوچاو نگهبان های بسیار ماهری بودند و چاو چاو های الان هم همچون اجداد خود نگهبان های خوبی خواهند بود البته اگر آموزش ببینند.

عکس-نژاد-چاوچاو.jpg

ویژگی های ظاهری چاو چاو

چاو چاو موهای بسیار بلندی دارد بنابراین نیاز به آرایش و پیرایش زیادی دارد .شما باید به عنوان صاحب یک چاوچاو حتما در روز از شانه و برس برای تمیزی و آراستگی  او استفاده نمایید .اگر سگ شما دچار ریزش مو شده است نگران نباشید ،چاوچاو در سال دوبار ریزش موی زیادی می گیرد در حدی که ممکن است تمام موهایش را از دست بدهد . شما در این زمان ها فقط می توانید با شانه کشی مرتب کمی به او کمک کنید تا موهای مرده از روی بدنش جدا شود و باعث گره خوردگی و ناراحتی او نشود .

  • وزن در نرها: 20-32 کیلوگرم
  • وزن در ماده ها: 20-32 کیلوگرم
  • ارتفاع در نرها: 46-56 سانتیمتر
  • ارتفاع در ماده ها: 46-56 سانتیمتر


چاوچاو را می توانید در رنگ های مختلفی مشاهده نمایید سیاه ،سفید، دارچینی ،حنایی،آبی و کرم جز رنگهای این نژاد می باشد. نوع پوشش این نژاد هم در دو مدل زبر،خشن و نرم ، صاف است .که فراوانی یکسانی دارند و شما با توجه به پدرو مادر چاو چاو می توانید سگی با موهای زبر یا با موهای صاف  داشته باشید.

یکی از ویژگی  های خاص چاو چاو رنگ زبان اوست . رنگ زبان چاوچاو منحصر به فرد و آبی و مشکی است و پاهای عقبی او صاف است . البته بماند که اینقدر ظاهر چاوچاو خاص و زیباست که برای شناسایی نیاز به چک کردن خصوصیات دیگر ندارد ولی همان طور که گفتیم چاوچاو پر از خصوصیات منحصر به فرد است.

یکی دیگر از این خصوصیات داشتن یک جفت دندان اضافی است یعنی به جای 42 دندان 44 دندان دارد. چاو چاو را حتما هفته ای یک بار مسواک بزنید تا از بیماری های لثه و پوسیدگی های دندان جلوگیری کنید.

چشم های بادامی این نژاد باعث می شود کمی دید او محدود شود بنابراین اگر علامتی را باید به او بدهید که متوجه شود بهتر است کاملا رویه روی او بایستید و علامت را به او بدهید، تا متوجه ی کار درست شود.

چاوچاو.jpg

خصوصیات چاوچاو

این نژاد جز نژاد های  تنبل است ولی در طول روز باید با زور هم که شده به پیاده روی برود و فعالیت کند زیرا در غیر این صورت خودش اصلا تحرک نمی کند و با این ترتیب خیلی زود چاق می شود که البته چاق شدن زمینه های مبتلا شدن به بیماری های زیادی را برایش مهیا می کند . بنابراین شما به عنوان صاحب این نژاد تنبل باید به او کمک کنید تا همیشه سالم و سرحال بماند.

این نژاد به خاطر وجود موهای بلندش به گرما حساس است و بدنش واکنش نشان می دهد و گاها عصبانی و بی قرار می شود در این جور موارد سعی کنید دمای اتاق را مطبوع و مناسب نگه دارید یا برای گردش به بیرون و هوای آزاد بروید.

خصوصیت جالب توجه دیگری که چاوچاو دارد اخلاقش است که بیشتر به گربه ها شباهت دارد!

کمی لجباز و قلدر است و ترجیح می دهد باب میل خودش رفتار کند تا دیگران ، انگاری شما با فردی از خانواده ی سلطنتی روبه رو هستید و باید خیلی با احتیاط برخورد کنید که اصالت او را خدشه دار نکنید. اگر  برای بار اول صاحب سگی می شوید توصیه می کنیم که چاوچاو را انتخاب نکنید. زیرا چاوچاو فردی با تجربه را می خواهد تا آموزش کاملی را در اختیار او بگذارد.

چاوچاو سگ خنگی نیست و سریع آموزش می بیند . ولی به خاطر خصوصیات لجبازی که دارد باید با صبر و حوصله با او برخورد کنید و زمان زیادی را برای آموزش او قرار دهید . از همان روز اول که با او برخورد می کنید باید آموزش را شروع کنید و درست است که باید با قاطعیت با او رفتار کنید ولی اصلا نیابد او را دعوا کنید . البته این قاعده برای همه ی نژاد ها صدق می کند ولی درمورد چاوچاو با این اخلاق سلطنتی اش بسیار بیشتر صادق است و ممکن است ناهنجاری های رفتاری جبران ناپذیری اتفاق بیوفتد.

چاو-چاو-زیبا.jpg

تغذیه چاوچاو

همانطور که در بالا گفتیم چاوچاو بسیار تنبل است بنابراین هنگام غذا دادن به او باید حواستان به میزان کالری دریافتی و فعالیت او باشد که نه زیاد چاق شود و  نه از لاغری رنج ببرد و به طور معمول توصیه می شود که دو تا سه پیمانه غذای خشک در روز بخورد ولی باید  به همان میزان فعالیت هم داشته باشد .

 

سازگاری سگ چاوچاو با دیگر حیوانات و کودکان

چاوچاو سگ مهربانی است و با کودکان  نیز سازش دارد ولی کودکانی که هنوز نمی دانند با حیوانات چطور رفتار کنند ممکن است در مقابل سگ ها و یا هر حیوانی حرکاتی را انجام دهند که باعث ناراحتی و عصبانیت حیوان شود و عکس العمل بد حیوان کاملا طبیعی است و بنابراین سگ خود را از هر نژادی با بچه های خیلی کوچک تنها نگذارید و حتما بر رفتار و بازی های آنها نظارت کنید.

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری