نگهداری از خرگوش در فصل سرما

خرگوشها به خواب زمستانی نمی روند ولی در طبیعت آنها با پوشش موی ضخیم خود و رفتن به زیر سطح زمین خود را از سرمای زمستان در امان نگه می دارند ولی سلامت و گرم ماندن  یک خرگوش خانگی کاملا وابسته به اقداماتی است که شما برای آن انجام می دهید.

0 دیدگاه 0 پسندیدن
52 مشاهده شده 5 دقیقه مطالعه
نگهداری از خرگوش در فصل سرما

نگهداری از خرگوش در فصل سرما

درود به شما عزیز و همراه همیشگی مجله کت داگ آنلاین، و سلام ویژه به شما دوست مهربان که از یک یا چند خرگوش خانگی نگهداری می کنید با نزدیک شدن روزهای سرد سال این مقاله را تقدیم شما عزیزان می کنیم تا بتوانید با رعایت نکات مهم گفته شده شرایط مطلوب تر و بدون مشکلی را برای حیوان خانگی خود فراهم نمایید.

خرگوش در زمستان

خرگوشها به خواب زمستانی نمی روند ولی در طبیعت آنها با پوشش موی ضخیم خود و رفتن به زیر سطح زمین خود را از سرمای زمستان در امان نگه می 

دارند ولی سلامت و گرم ماندن  یک خرگوش خانگی کاملا وابسته به اقداماتی است که شما برای آن انجام می دهید. که حفظ شرایط نرمال برای روزهای سرد سال با رعایت موارد گفته شده که بسیار آسان هستند اصلا سخت نبوده و باعث می شود که خرگوش شما همیشه یک زندگی خوبی را در کنار شما داشته باشد و شما نیز از با او بودن لذت ببرید.

خرگوش-و-سرما.jpg

دمای بدن خرگوش در حدود 38.5 تا 40 درج سانتیگراد می باشد و شما باید شرایطی را فراهم نمایید تا خرگوش شما بتواند در زمستان و روزهای سرد سال دمای خود را حفظ نماید و دچار بیماری و حتی سرمازدگی نشود.

همانطور که میدانید سرمازدگی می تواند برای حیوان خطرناک و مرگبار باشد.حیوانی که دچار سرمازدگی می شود گوشها ، دست و پاهایش بی رنگ و سرد می شود و بی حال می شود که در صورتی که این حالتها را در خرگوش خود دیدید باید به سرعت آن را نزد دامپزشک ببرید در غیر اینصورت امکان دارد که حیوان تلف شود.




سرمازدگی-خرگوش.jpg

این کارها را برای خرگوش خود در زمستان انجام دهید

  • با موانع یا پارچه ضد آب روی  قفس خرگوش را پوشیده نگه دارید.
  • قفس نگهداری خرگوش را در جایی گرمتر و سربسته مانند پارکینگ منزل قرار دهید تا این روزهای سرد برای حیوان راحت تر سپری شود.
  • مواظب باشید با پوشاندن تمامی قفس خرگوش راه تهویه را برای حیوان مسدود نکنید.
  • کف قفس را با وود استیک یا پوشال بستر جوندگان بپوشانید و برنامه منظمی برای عوض کردن آن و کنترل بهداشت قفس خرگوش خود داشته باشید .
  • باید همیشه در روزهای سرد سال غذای کافی و آب گوارا در اختیار خرگوش خود بگذارید.
  • از یونجه جوندگان غافل نشوید چون خرگوش شما باید بطور دائم این منبع مهم غذایی را در اختیار داشته باشد.
  • باید در روزهای سرد سال غذای بیشتری در اختیار خرگوش خود قرار دهید و بخاطر کنترل بیماری و وجود رطوبت این روزها غذاهای پلیت ( غذای مخصوص خرگوش ) توصیه می شود.
  • توجه به آب مورد نیاز خرگوش بسیار مهم است و باید هر روز بررسی شود تا آب یخ نزده باشد برای جلوگیری از یخ زدگی و رعایت بهداشت بیشتر و کنترل و بررسی راحت تر استفاده از آب خوری مخصوص ( آبخوری جوندگان ) به شما عزیزان توصیه می شود.
  • نمی توانید به خاطر سرما بطور دائم خرگوش خود را داخل قفس نگهداری کنید و باید در ساعتهایی که دمای هوا بهتر است به آن اجازه بازی و فعالیت در محیط باز را بدهید.این کار باعث سلامت و شادابی حیوان شما می شود و از بروز بیماری در خرگوش شما جلوگیری می نماید.
  • اگر به هر دلیلی خرگوش شما خیس شد باید به سرعت با حوله بدن حیوان را خشک کنید.
  • در روزهای سرد سال که خرگوش مجبور است بیشتر در قفس بماند باید برای آن اسباب بازی مناسب در نظر بگیرید تا با آن مشغول بازی شود.


خرگوش-در-فصل-زمستان.jpg


امیدواریم که انجام این موارد گفته شده  که بسیار هم ساده هستند برای شما مفید واقع شده باشد و روزهای سرد سال خرگوش شما  با حس مسوولیت پذیری و مهربانی شما گرم شود این فرشته های زیبا بتوانند  به راحتی و بدون هیچ مشکلی این روزها را پشت سر بگذارند.

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری