انواع طوطی ها را بشناسید

شاید شما هم انواع مختلفی از پرندگان زیبا و دوست داشتنی را دیده اید که هرکدام را به اسم طوطی می شناسیم و این موضوع کاملا درست است که همه ی این پرندگان طوطی هستند ولی هرکدام از این طوطی ها نام ونژاد مخصوص خود را دارند و ویژگی های خاصی که قبل از به سرپرستی گرفتند بد نیست که بدانید .

0 دیدگاه 0 پسندیدن
557 مشاهده شده 7 دقیقه مطالعه
انواع طوطی ها را بشناسید

انواع طوطی ها را بشناسید

شاید شما هم انواع مختلفی از پرندگان زیبا و دوست داشتنی را دیده اید که هرکدام را به اسم طوطی می شناسیم و این موضوع کاملا درست است که همه ی این پرندگان طوطی هستند ولی هرکدام از این طوطی ها نام ونژاد مخصوص خود را دارند و ویژگی های خاصی که قبل از به سرپرستی گرفتند بد نیست که بدانید بنابراین بهتر است با مجله کت داگ آنلاین همراه شوید تا با انواع طوطی ها شما را آشنا کنیم.

 

طوطی پاراکیت

پاراکت ها معاشرت را دوست دارند بنابراین اگر صبر و حوصله ی زیادی به خرج دهید و آنها را آموزش دهید هم نشین های خوبی برای شما و خانواده تان خواهند شد . آموزش پذیری بالایی دارند و به راحتی صحبت کردن را یاد خواهند گرفت. پاراکت ها شخصیت های متفاوتی دارند بعضی هایشان روابط اجتماعی بالا و بعضی ها هم خجالتی هستند و جلوی دیگران سعی به  پنهان شدن دارند.درضمن پاراکت ها رنگ های مختلفی دارند و به یک رنگ دیده نمی شوند.

 

پاراکیت.jpg

طوطی کایک

اگر کارمند هستید و زمان زیادی را در بیرون از خانه به سرمی برید اصلا کایک را  به سرپرستی نگیرید چون کایک ها پرنده های بشاش و سرزنده و بازیگوشی هستند و نیاز به توجه و عشق و محبت زیادی دارند . آنها دوست دارند مدت زیادی روی پشت خود بازی کنند و با صاحب خود وقت بگذرانند . در غیر این صورت سریع افسرده می شوند.

آن ها بازی با اسباب بازی را دوست دارند بنابراین حتما برای کایک خود انواع اسباب بازی ها را تهیه کنید . اسباب بازی های هوشی بهترین گزینه برای کایک ها هستند. آنها می توانند نحوه صحبت کردن را آموزش ببینند.

 

طوطی-کایک.jpg

طوطی های کانور (Conure)

کانور بسیار با محبت است و حتی شما را درآغوش می گیرد ولی برای کسانی که برای بار اول می خواهند از پرنده ای نگه داری کنند مناسب نیست . نگهداری از کانور فرد با تجربه می خواهد . آموزش پذیری بالایی دارند و صحبت کردن را یاد می گیرند ولی شاید خیلی خوب و واضح نتوانند حرف بزنند. پرنده ی فعالی هستند و جنب و جوش را دوست دارند.


ط.طی-کانور.jpg

لوریک lorikeet

تغذیه لویریک ها خیلی خاص است زیرا آن ها دانه خوار نیستند و شهد و گرده می خورند، بنابراین ابتدا مطمئن شوید می توانید این مدل غذا را برایش فراهم نمایید و بعد اورا به سرپرستی قبول کنید وگرنه ازبین خواهد رفت.

لوریک ها طول عمر بالایی دارند و بسیار فعال و بازیگوش هستند . واژگانی که می توانند بیاموزند زیاد و متنوع است و بسیار خوب می توانند صحبت کنند .لوریک روابط اجتماعی بالایی دارد و از مصاحبت با دیگران لذت میبرد. و همدم خوبی برای صاحب خود می باشد .

فقط توصیه مهم ما برای نگهداری از لوریک توانایی تهیه غذای آنهاست.


طوطی-لوریک.jpg

طوطی پیونوس Pionus

اگر شما کارمند هستید و زمان زیادی در بیرون از خانه سپری می کنید می توانید پیونوس داشته باشید . پیونوس ها مقل طوطی های دیگر رنگارنگ نیستند و به توجه زیادی احتیاج ندارند .پیونوس ها  می توانند مدت زیادی باخود بازی کنند و به دیگران احتیاج ندارند. آنها صدای تقریبا خشنی دارند و واژگان زیادی را نمی توانند آموزش ببینند. پرنده های آرامی هستند ولی اگر فصل جفت گیری باشد و در اطراف خود ماده ای ببیند ممکن است کمی پرخاشگر شود.

 

طوطی-پینتوس.jpg


پویسه فالوس  Poicephalus

اگر شما عاشق این هستید که پرنده تان روی دستتان بنشیند این طوطی برای شما کاملا مناسب است . پویسه فالوس ملایم است و پرخاشگری ندارد . رنگ های بیشتری نسبت به بقیه طوطی ها دارد و بسیار زیباست .


Poicephalus.jpg

 

طوطی خاکستری آفریقایی

این طوطی بسیار باهوش است و صداهای مختلفی را می تواند تقلید کند . حتی ممکن است این نژاد طوری صحبت کند که صاحب او متوجه نشود که طوطی مشغول صحبت است وخاکستری آفریقایی بسیار این کار را دوست دارد و صاحب خود را با این شوخی ها سرگرم می کند.

خاکستری آفریقایی می تواند تا 1500 کلمه آموزش ببیند بنابراین باید حسابی مراقب حرف زدن خود جلوی او باشید .زیرا تمام حرف های شما را تکرار می کند. این طوطی بسیار باهوش بوده و اسباب بازی های چالش برانگیز و هوشی را خیلی دوست دارد و ممکن است ساعت ها خود را مشغول یک بازی هوشی بکند . نباید بگذارید که طوطی خاکستری خسته شود زیرا ممکن است پرهای خود را بکند. خاکستری آفریقایی یک همراه عالی و خوب برای صاحب خود خواهد بود.

 

کاسکو-چیست.jpg

طوطی های آمازون

آوازه خوان طوطی ها، آمازون است و صدای بسیار زیبایی دارد و کلمات را واضح بیان می کنند ولی یک مشکل بزرگی دارد که حالت پرخاشگری به خود می گیرد و ممکن است خیلی سریع اخلاقش عوض شود و به شما حمله کند .بنابراین کسانی که بی تجربه هستند نمی توانند از آمازون نگهداری کنند . آمازون با زبان یدن حرف می زند مثلا اگر پرهایش را باز کرده و چشمانش را گشاد کند قصد حمله به شما و گاز گزفتن دارد.

بعضی ازآن ها بسیار خجالتی هستند و اصلا در حضور کسی صحبت نمی کنند و بعضی از آمازون ها روابط اجتماعی بالای دارند.


طوطی-آمازون.jpg

اکلکتوس Eclectus

اکلکتوس بسیار باهوش است و فعالیت زیادی دارد. اعضای نر و ماده این گونه بسیار متفاوت به نظر می رسند. حتی به نظر نمی رسد که از یک نوع پرنده باشند. پرنده نر دارای رنگ سبز روشن و ماده ها دارای رنگ قرمز و بنفش هستند. از روی پرهای آنها، به راحتی می توان تشخیص داد که پرنده چه جنسیتی است.

 

پرهای اکلکتوس شبیه مو هستند و در رژیم غذایی خود به ویتامین های بیشتری نسبت به سایر گونه های طوطی احتیاج دارند. اکلکتوس صداها را به خوبی تقلید می کند و چند کلمه محدود هم می تواند آموزش ببیند.

اکلیکتوس.jpg

شاهین طوطی سر

این نوع طوطی شباهت هایی به شاهین دارند به عنوان مثال می توانند پرهای سر و گردن خود را بالا ببرند تا بزرگتر از معمول دیده شوند.

آن ها محبت زیادی نسبت به صاحب خود دارند و باوفا هستند . البته نیاز به آموزش و تربیت دارند که دیگران را نوک نزنند یا گاز نگیرند.

همیشه سعی می کنند صدای صاحب خود را تقلید کنند و طوطی های بسیار کنجکاوی هستند.

شاهین-سر.jpg

طوطی مینی یا کوتوله

طوطی مینی  بسیار باهوش است و جویدن را دوست دارد بنابراین شما باید اسباب بازی های زیادی برایش تهیه کنید و باید مینی  را تربیت کنید زیرا ممکن است گاز بگیرند و چون منقار خیلی قوی دارند ممکن است باعث آزار و جراحت شود.

در حالی که مینی ها ممکن است در برخی شرایط مشکلاتی را ایجاد کنند، اما بسیار هوشمند است. آنها دوست دارند ترفندهای جدیدی یاد بگیرند تا ذهنشان فعال بماند. تا زمانی که مرزهای مشخصی داشته باشند، حیوان خانگی مناسبی برای صاحبان با تجربه خود محسوب می شوند.


 طوطی-مینی-یا-کوتوله.jpg

کاکاتو بزرگ

کاکاتو جز طوطی های بسیار بزرگ است و به قفس و جای بزرگی احتیاج دارد . آنها توجه زیادی را می طلبند و نباید زیاد تنها بمانند وگرنه حسابی جیغ و داد می کنند . ابن پرنده می تواند تا 135 دسی بل صدا تولید کنند . هنگام صبح شما می توانید با صدای جیغ های کاکاتو بیدار شوید.خیلی از خانواده ها نمی توانند از عهده نگهداری از این طوطی بربیایند. بنابراین اگر قصد نگهداری از کاکاتو را دارید همه ی جوانب را درنظر بگیرید و بعد او را به خانه بیاورید.

 

کاکاتو.jpg

ماکائو

ماکائو هم جز طوطی های بزرگ است که بسیار قدرتمند و باهوش است و اگر تجربه نگهداری از پرندگان را ندارید انتخاب مناسبی برای شما نیست . آنها به شدت خرابکار هستند و باید روزانه یا هفتگی برایشان اسباب بازی جدید تهیه نمایید.تحریک ذهنی زیادی احتیاج دارند و اگر اینطور نشود پرخاشگر می شوند.


 ماکائو.jpg

انواع مختلفی از طوطی ها را برایتان معرفی کردیم .همه انواع طوطی ها بسیار هوشمند هستند و همه توانایی یادگیری صحبت کردن را دارند. آنها بسیار با محبت و دوست داشتنی اند و نیاز به توجه دارند.

شما تجربه نگهداری از چه نوع طوطی دارید؟ خصوصیاتش را برای ما در نظرات بازگو نمایید.

 

منابع:

https://thetarpan.com/types-of-parrots/

 

https://www.thesprucepets.com/most-colorful-parrot-species-390525

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری