به سگ استخوان بدهیم یا نه؟ نکات مهم

خیلی وقت ها خیلی جاها دیدیم که استخوان های باقیمانده در سفره را برای سگ  ها کنار می گذاریم و یا اگر صاحب سگی هستیم برای او استخوان می خریم  یا از تشویقی های استخوانی استفاده می کنیم . آیا به نظر شما این کار درست است؟ استخوان باید خام  باشد یا پخته؟ 

0 دیدگاه 0 پسندیدن
260 مشاهده شده 6 دقیقه مطالعه
به سگ استخوان بدهیم یا نه؟ نکات مهم

به سگ استخوان بدهیم یا نه؟ نکات مهم

درود به همراهان همیشگی کت داگ آنلاین  شما که دوستدار طبیعت و حیوانات هستید.

خیلی وقت ها خیلی جاها دیدیم که استخوان های باقیمانده در سفره را برای سگ  ها کنار می گذاریم و یا اگر صاحب سگی هستیم برای او استخوان می خریم  یا از تشویقی های استخوانی استفاده می کنیم . آیا به نظر شما این کار درست است؟ استخوان باید خام  باشد یا پخته؟ اینکه می گویند به سگ ها استخوان ندهیم چقدر واقعیت دارد؟  با مجله کت داگ آنلاین همراه شوید تا نکات کوتاه و مفیدی را در این باره به شما بگوییم:

استخوان-پخته-برای-سگ-بهتر-است-یا-خام.jpg

استخوان پخته یا خام؟

استخوان هایی که به سگ داده می شود باید خام باشد زیرا استخوان های پخته مشکلات گوارشی برای سگ ها به وجود می آورد. یکی از مهمترین این مشکلات انسداد روده در سگ هاست که باید  کاملا جدی گرفته شود.و در ضمن استخوان پخته هیچ خاصیتی برای او ندارد.

اسكلت مرغ و گاو و گوسفند خام خيلي خاصيت بيشتري دارد و خطر كمتري هم دارد، گوشت بايد پخته داده شود و استخوان خام داده شود.

استخوان کامل یا شکسته؟

استخوانی که قرار است در اختیار سگ قرار گیرد باید بزرگ و خورد نشده باشد تا سگ خودش آن را خورد کند.  استخوان های خورد شده ممکن است دهان سگ  ها را زخم  کنند.

سگ هايي كه فك پايينشان  کمی جلوترهست هم بهتر است  موقع استخوان خوردن جلوی چشم شما باشندتا حواستان به آن ها باشد مثل نژاد هایی مانند شیتزو ،بولداگ،پاگ و .... زیرا این نژادها به خاطر نوع پوزه احتمال گیر کردن استخوان بیشتر از بقیه است.

استخوان های بزرگ زمان زیادی را از سگ می گیرد تا خورده شود و این یک مزیت به حساب می آید. شما می توانید اگر قصد تنها گذاشتن سگ خود را دارید از استخوان های تشویقی بزرگ استفاده کرده و آن را در اختیار سگ قرار دهید تا زمان زیادی از تنهایی خود را صرف خوردن استخوان خود کند.

اگر صاحب دو یا  چند سگ هستید  حتما  چند استخوان تهیه  نمایید. زیرا سگ ها  به استخوان ها حس مالکیت  دارند و برای به دست آوردن آن ممکن  است  با هم بجنگند.

به-سگ-استخوان-بدهیم-یانه.jpg

به چه سگ هایی استخوان ندهیم؟

  • سگ هایی که مشکل دندان دارند و نیاز دارند به دندانپزشکی بروند.
  • سگ های مبتلا به پانکریت
  • سگ هایی که موقع خوردن استخوان به جای جویدن آن را از  وسط نصف می کنند.


زمان مناسب استخوان دادن به سگ


بهترین زمان بعد از غذا خوردن است زیرا سگ  در این حالت سیر است و امکان اینکه با ولع و سرعت بالا شروع به جویدن استخوان کند کمتر است . بنابراین خطر گیر کردن در گلوی او هم کمتر می شود.


چه استخوانی به سگ بدهیم؟

در بالا گفته شد که استخوان خام بهتر از استخوان پخته است .طول استخوان بهتر است از طول پوزه سگ بزرگتر باشد تا احتمال آن که استخوان را ببلعد و ایجاد خفگی کند کمتر شود .

استخوان خوک و یا دنده به سگ ندهید زیرا این استخوان ها در دهان او متلاشی شده و تیزی های آن برایش خطرناک است.

در آخر توصیه می  کنیم که به شایعات توجهی نکنید و به سگ ها استخوان بدهید زیرا هم خاصیت زیادی دارد و هم سگ ها دوست دارند که استخوان بجوند. ولی باید نکات بالا را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوند.

تشویقی سگ

شما می توانید انواع مختلفتشویقی سگ را در فروشگاه کت داگ آنلاین پیدا کرده و طبق سلیقه ی سگ خود خرید نمایید و درب منزل تحویل بگیرید.

 

سوالات متداول 2

خیر استخوان خام برای سگ ها بهتر است

هری استخوان باید کامل در اختیار سگ قرار گیرد

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری