نشانه های بروز سکته در خوکچه

شما می توانید در این مقاله علامت های بروز سکته در خوکچه را  بیابید. سکته ی خوکچه ها یکی از شایع ترین دلایل مرگ در این جوندگان زیباست.

0 دیدگاه 0 پسندیدن
209 مشاهده شده 5 دقیقه مطالعه
نشانه های بروز سکته در خوکچه

نشانه های بروز سکته در خوکچه

درود به دوست داران مخلوقات زیبای خداوند ،شما که سرپرست این جونده ی زیبا و خاص هستید:

یکی از مشکلاتی که خوکچه ها با آن درگیر هستند دمای بالای محیط زندگی است . مخصوصا برای خوکچه های هندی ای که چاق هستند یا پوشش زیادی داشته باشند ، وقتی دمای بیشتر از 85 درجه فارنهایت می رود مشکلات جدی اعم از سکته برای آنها پیش می آید عوامل دیگر نظیر شلوغی و استرس ، رطوبت بالا ، تهویه ناکافی عدم وجود سایه در محل زندگی باعث بروز سکته می شوند.

نشانه های بروز سکته در خوکچه :

  • ترشح بیش از حد بزاق
  • نفس نفس زدن
  • حرکت های غیر طبیعی
  • ناتوان بودن در حرکت ها
  • تشنج
  • ضعف
  • و در نهایت مرگ


سکته-در-خوکچه-هندی.jpg

البته سکته اگر زود تشخیص داده شود می شود خوکچه را از مرگ نجات داد. اگر متوجه شدید که خوکچه شما به استرس شدیدی مبتلا شده است ، می توانید سریع با اسپری آب یا اینکه حمام آب سرد آنها را خنک نمایید و سریعا او را به دامپزشک نشان دهید. برای جلوگیری از سکته در خوکچه حتما درمحل زندگی او مخصوصا اگر بیرون از محیط خانه باشد سایه کافی و تهویه مناسب قرار دهید.


سکته-خوکچه.jpg

ریزش مو

ریزش مو نیز مشکل شایع ای در خوکچه ها است که مختصر توضیحی در موردش می دهیم .خوکچه های ماده پس از هربار زایمان موفق ریزش موی زیادی خواهند داشت ، ریزش مو در خوکچه های جوان به خاطر ضعف یا از شیر گرفته شدن رخ می دهد.

خوکچه هایی که به صورت اجتماعی زندگی می کنند و در رده ی اجتماعی پایین تری قرار داشته باشند . خوکچه های دیگر موهایشان را می جوند بنابراین دچار بی مویی می شوند . البته این مشکل برای خوکچه هایی که تنها زندگی می کنند و به آنها بی توجهی می شود نیز رخ می دهد.

بیماری هایی از قبیل قارچ یا حتی انگل های خارجی نیز دلایل ریزش موی خوکچه هندی هستند.

شناخت-خوکچه-هندی.jpg

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری