مهمترین نکات تغذیه سگ پامرانین

نژاد پامرانین یکی از معروف ترین سگ ها در ایران است وهمه ی شما با  ویژگی های این نژاد آشنا هستید . این نژاد عروسکی  و زیبا بسیار حساس بوده و نیاز به مراقبت های خاص خود دارد تا  در سلامت کامل زندگی کند. پامرانین فک کوچکی دارد بنابراین اگر غذای خشک برایش تهیه می کنید باید این موضوع را در نظر گرفته و غذای ریز برای این نژاد تهیه کنید تا بتواند به راحتی بخورد.

0 دیدگاه 0 پسندیدن
201 مشاهده شده 9 دقیقه مطالعه
مهمترین نکات تغذیه سگ پامرانین

مهمترین نکات تغذیه سگ پامرانین

شما هم اگر در ذهنتان هرکدام از سوال های زیر را دارید با ما همراه شوید تا جواب سوال هایتان را بیابید.

غذای سگ پامرانین چیست؟

هیپوگلیسمی یا افت قند خون در سگ پامرانین

تغذیه مناسب برای مشکل درماتیت پوستی در توله سگ پامرانین

غذای توله سگ پامرانین از بدو تولد تا یک سالگی

رژیم غذایی مناسب برای سگ پامرانین بالغ

درود به همراهان همیشگی مجله کت داگ آنلاین و دارندگان مهربانترین قلب های دنیا

نژاد پامرانین یکی از معروف ترین سگ ها در ایران است و همه ی شما با  ویژگی های این نژاد آشنا هستید . این نژاد عروسکی  و زیبا بسیار حساس بوده و نیاز به مراقبت های خاص خود دارد تا  در سلامت کامل زندگی کند. پامرانین فک کوچکی دارد بنابراین اگر غذای خشک برایش تهیه می کنید باید این موضوع را در نظر گرفته و غذای ریز برای این نژاد تهیه کنید تا بتواند به راحتی بخورد.

شما باید بدانید که غذای انتخابی در سلامت این نژاد نقش به سزایی دارد بنابراین باید غذا را از پت شاپ های معتبر تهیه نمایید و از خرید غذاهای فله ای خودداری نمایید و در این مقاله سعی شده است مطالب کافی  و مهم درباره ی چگونگی تغذیه درست پامرانین از تولگی تا بزرگسالی فراهم نماییم ، بنابراین با ما همراه شوید:

غذای-مخصوص-پامرانین.jpg

شناخت پامرانین

شاید شما ندانید ولی اجداد این نژاد مانند پامرانین های جدید جثه کوچکی نداشتند ، آنها جز نژاد های متوسط به حساب می آمدند و گاهی وزن آن ها تا 15 کیلو هم می رسید.

پامرانین های جدید مانند اجداد خود موهای پرپشت و زیبایی دارند که البته نگهداری از موهایشان بسیار مهم و ضروری است ، زیرا سریع دچار ریزش می شوند.

بدن پامرانین دارای سوخت و ساز زیادی است و غذا را سریع هضم می کند و این یکی از دلایل دیگری برای خریدن غذای با کیفیت است زیرا اگر غذای بی کیفیت و نامناسب بخورد سریع لاغر می شود و به  مشکلات گوارشی دچار خواهد شد و در کنارش ریزش موی شدید می گیرد.

نژاد پامرانین خرسی با روباهی تفاوتی از نظر مکانیسم بدنی ندارد ، بنابراین غذای آن ها متفاوت نیست این نامگذاری متفاوت فقط از مختلف بودن ظاهر  آنها نشات می گیرد و ربطی به خصوصیات بدنی شان ندارد.

 

این مواد غذایی را نباید پامرانین بخورد:

  • شکلات
  • قهوه
  • سیر و پیاز
  • انگور و کشمش
  • ذرت
  • غذاهای شور، تند و پرادویه

تعداد وعده های غذایی پامرانین


افت قند خون در همه ی نژاد های عروسکی معظل بزرگی است و مخصوصا برای سگ هایی که بد غذا هستند و کم غذا می خوردند مشکل جدی به حساب می آید. معمولا توصیه می شود ظرف غذای پامرانین همیشه پر از غذای خشک باشد و مثل سگ های دیگر تایم مشخصی برای وعده های غذایی نداشته باشد تا پامرانین بتواند آزادانه با تعداد دفعات بیشتر غذا بخورد که دچار مشکل هیپوگلیسمی یا همان افتادن قند خون نشود.

البته این کار فقط برای سگ هایی است که خیلی کم غذا می خورند و بد غذا هستند . اگر پامرانین شما برای خوردن غذا همیشه حریص است و غذای خود را کامل و با اشتها می خورد نباید این کار را انجام دهید زیرا پر بودن همیشه ظرف غذایش باعث چاقی مفرط او خواهد شد.

بنابراین مانند نژاد های دیگر نمی شود به طور دقیق برای پامرانین تعداد و مقدار غذا را مشخص نمود شما به عنوان صاحب او با دقت روی رفتار غذاییش می توانید مشخص کنید که باید برایش دو وعده در روز غذا بگذارید یا همیشه ظرف غذایش پر باشد.

پامرانین با موهای بلند

اگر توله پامرانین با موهای بلند دارید به احتمال زیاد درماتیت را می شناسید. درماتیت همان التهاب و مشکلات پوستی است که ایجاد خشکی و خارش پوست را به همراه دارد . و این مشکل به خاطر موهای بلند پامرانین و نرسیدن هوا به پوست آنها به وجود می آید ، که شما می توانید این  مشکل را نیز با تغذیه درست حل کنید.  باید  غذایی که به پامرانین می دهید حتما حاوی اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 و امگا 6 باشد . فقط کافیست محتویات تشکیل دهنده ی غذای خشک را قبل از خرید چک نمایید و بهتر است مکمل  این چربی ها را خریداری  کرده و در کنار غذایشان به آنها بدهید تا دیگر دچار این مشکل نشوند . و با این روش یکی از مهمترین دلایل ریزش مو را از بین خواهید برد.البته ناگفته نماند که شانه کردن مرتب و روزانه این نژاد بسیار مهم و ضروری است.

 

انتخاب غذای خشک مناسب برای پامرانین

غذای خشک بی کیفیت و ارزان  به سلامت این نژاد آسیب زیادی می زند زیرا در این نوع غذاها بیشتر از کربو هیدرات سیر کننده استفاده شده است و حاوی مواد پروتئینی و مکملی کمی هستند که به مرور و گذشتن زمان مشکلات زیادی برای سگ دوست داشتنی شما به  وجود می آورند. موقع خرید غذای خشک باید به چند نکته مهم توجه کنید:

  1. باید غذای خشک دارای دانه های کوچکی باشد .  همانطور که در متن اشاره شد پامرانین ها دارای فک ظریفی هستند و اگر دانه های غذا درشت تر از انتظار باشد ممکن است در گلویشان گیر کرده و باعث خفگی آن ها شود ، و البته که این مشکل بیشتر برای سگ هایی می افتد که غذا را بدون جویدن و سریع می خورند.
  2. غذای خشک باید کربوهیدرات کمی داشته باشد و حاوی پروتئین زیادی باشد . معده ی پامرانین بسیار کوچک است و از طرفی سوخت و ساز بالایی دارد بنابراین به جای غذای سیرکننده  باید به آن ها غذای مقوی و مفید بدهیم.
  3. غذای خشک باید حاوی روغن های چرب ضروری باشد و در ابن باره هم به طور کامل در بالا صحبت کردیم.

غذاهای خشک از برندهای معتبر مثل رویال کنین ، هپی داگ،جوسرا ،.... توصیه می شود زیرا این برندها کاملا تمام نیاز های پامرانین را در نظر گرفته و غذای مخصوص آن ها را تولید کرده اند. شما می توانید سوالات خود را با کارشناسان مجموعه کت داگ آنلاین درمیان بگذارید تا آنها بهتر شما را راهنمایی کنند.


تغذیه-پامرانین.jpg

غذای کنسرو برای پامرانین

همانطور که می دانید کنسروها حاوی پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمتری نسبت به غذای خشک هستند بنابراین غذایی مناسب  نژاد پامرانین به حساب می آیند .

گاهی می توانید غذای خشک را با تر مخلوط کنید و برای تنوع به سگ خود بدهید . البته این کار را برای همیشه تکرار نکنید زیرا باعث می شوید که پامرانین دیگر به تنهایی غذای خشک را نخورد .

برای خرید کنسروها نیز توصیه می کنیم حتما از پت شاپ های معتبر خرید نمایید و از برندهای مشهور و باکیفیت استفاده نمایید . ارزانی نشانه ی خوبی برای خرید نیست و نشان دهنده ی مقدار پروتیین کمتر و کیفیت کمتر خواهد  بود.


 

غذای توله پامرانین

درباره ی متابولیسم سوخت و ساز این نژاد سخن گفتیم ، باید بدانید که این سوخت و ساز سریع در توله ها بیشتر از سگ های بالغ است . بنابراین توله ی پامرانین به غذای بیشتری نیاز دارد و چون مستعد افت قند خون هستند اصلا نباید بگذارید که زمان طولانی گرسنه بمانند . سعی کنید غذاهایی را انتخاب نمایید که پروتئین بیشتری داشته باشند و اگر چربی آن 10 تا 25 درصد باشد غذای مناسبی است. درضمن توله های پامرانین بسیار شیطون و پر جنب و جوش هستند و گاهی اوقات یادشان می رود که باید غذا بخورند ، بنابراین حواس شما باشد که چندین ساعت یک بار غذا را به او نشان دهید و توله را بالای سر ظرفش ببرید .

در ابتدا در تمام زمان ها ظرف غذایش را پر بگذارید و آب تازه در اختیارش باشد . از 3ماهگی تا یک سالگی  می توانید  بین غذا ها فاصله بگذارید و در بین وعده ها از تشویقی استفاده کنید و البته همانطور که در بالا اشاره شد باید برای بعضی از پامرانین ها همیشه ظرف غذایش را پر بگذارید و این موضوع خیلی به سگ شما بستگی دارد . روش های تشخیص توضیح  داده شد.


غذای-مخصوص-توله-سگ-پامرانین.jpg

تمام توله ها باید تا دو ماهگی در کنار مادر خود بزرگ شوند و از شیر مادر تغذیه کنند.این مهمترین نکته ای است که سلامت آینده ی توله ها را تضمین می کند و اگر توله ای با این شرایط بزرگ شود در آینده کمتر دچار نقصان سلامت خواهد شد. بنابراین اگر قصد خرید یا به سرپرستی گرفتن توله ای از هرنژادی را دارید . اجازه دهید توله دوماهه شود و بعد او را به خانه ببرید.

اگر مادر توله از دنیا رفته باشد و شما به ناچار باید از توله نگهداری کنید می توانید از شیر خشک مخصوص سگ استفاده کنید و طبق دستور روی بسته عمل کنید.

 

زمان تغییر دادن غذای پامرانین

غذای پامرانین را بهتر است در ده تا 11 ماهگی تغییر دهید و غذای بالغ به او بدهید زیرا در این سن رشد پامرانین کامل شده است و غذای مخصوص توله سرشار از کالری و چربی است و این موضوع باعث چاق شدن پامرانین شما می شود .

برای اینکه تشخیص بدهید سگتان دچار چاقی شده است یا نه، دستتان را روی دنده‌های سگ بکشید. اگر استخوان‌های دنده را به راحتی حس کردید سگتون وزنی متعادل دارد، در غیر اینصورت سگتون احتمال کمی اضافه وزن دارد. و اگر بدون لمس کردن دنده ی سگ مشاهده می شد سگ دچار کمبود وزن شدید است.

 

شما باید به این نکته دقت کنید که تمام سگ ها مثل هم نیستند و هر کدام ویژگی خود را دارند . بنابراین از سن 6 و 7 ماهگی به  حالات و ویژگی های پامرانین خود دقیق شوید حتی ممکن است این نژاد در شش ماهگی رشد خود را کرده باشد و شما متوجه ی چاقی او شوید پس تا ده ماهگی برای تغییر غذای او منتظر نباشید و در اسرع وقت غذا را به بالغ تغییر دهید .

دومین باری که باید غذای سگ خود را تغییر دهید در سن هشت و یا نه سالگی است که باید غذای مناسب سگ های سالخورده را به او بدهید و این غذاها کالری کمتری دارند و از چاق شدن زیادی سگتان جلوگیری می کنند.


غذای-توله-سگ-پامرانین.jpg

غذای مورد علاقه سگ پامرانین می‌تونه شامل مواد زیر باشه:

 

  • اندام‌های حیوانی مثل مغز، جگر و کلیه
  • گوشت ماهی، سینه مرغ و گوشت قرمز
  • سیب زمینی، اسفناج، هویج، کدوسبز و بروکلی (لطفا از ذرت استفاده نکنید)
  • برنج سفید یا قهوه‌ای
  • پاستا و ماکارونی

غذای خانگی باید بالانس خوبی از نظر پروتئین، کربوهیدرات، چربی و ویتامین‌ها داشته باشد؛ وگرنه در دراز مدت باعث سوءتغذیه و مشکلات سلامتی برای سگ پامرانین می شود.

 

دقیق تر غذای سگ پامرانین باید مخلوطی از ۴۰% گوشت، ۳۰% غلات و ۳۰% سبزیجات باشد.

 

چون رعایت این تناسب و بالانس کار سختی است توصیه می‌شود از غذای تجاری و آماده استفاده نمایید آنها  به طور دقیق این نسبت را رعایت خواهند کرد.

تجربه خود را از نگهداری پامرانین در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری