ضرورت وجود اسباب بازی برای پرنده ها

پرندگان بعلت زندگی در قفس و نداشتن تحرک کافی و نبود چالشهای مختلف نیازمند وسایلی هستند که بتوانند به کمک آنها از هوش خود استفاده کنند و در ضمن با بالا بردن فعالیت بدنی خود همواره سالم و شاد بمانند. اسباب بازیها باعث تقویت هوش و کنترل استرس و هیجان آنها می شوند و می توانند ساعتهای زیادی را با آنها سرگرم شوند.

0 دیدگاه 0 پسندیدن
59 مشاهده شده 7 دقیقه مطالعه
ضرورت وجود اسباب بازی برای پرنده ها

ضرورت وجود اسباب بازی برای پرنده ها


اسباب بازی برای سرگرمی و تقویت هوش پرنده بسیار مهم و ضروری است.

با درود خدمت همراهان کت داگ آنلاین و شما دوست عزیز که با مهربانی از یک یا چند پرنده زیبا نگهداری می کنید. در این قسمت می خواهیم شما را با انواع اسباب بازیها و  نقش اسباب بازی و فواید آن برای پرندگان مختلفی مانند کاسکو، عروس هلندی ،مرغ عشق ، مرغ مینا و سایر پرنده ها بیشتر آشنا کنیم .

پرندگان بعلت زندگی در قفس و نداشتن تحرک کافی و نبود چالشهای مختلف نیازمند وسایلی هستند که بتوانند به کمک آنها از هوش خود استفاده کنند و در ضمن با بالا بردن فعالیت بدنی خود همواره سالم و شاد بمانند. اسباب بازیها باعث تقویت هوش و کنترل استرس و هیجان آنها می شوند و می توانند ساعتهای زیادی را با آنها سرگرم شوند. پرنده ها بطور طبیعی باید فعالیت داشته باشند حال تصور کنید که یک پرنده تنها در قفس بدون هیچ ابزاری چه زندگی یکنواخت و کسل کننده ای می تواند داشته باشد.از اینرو شروع به پرخاشگری می کند مدام پرهای خود را می کند و قفس خود را گاز می گیرد و به مرور زمان عصبی و گوشه گیر می شود و به انواع بیماریها آسیب پذیر تر می شود و دیگر آن مونس و دوست خوب شما نخواهد بود.

پس تهیه یک اسباب بازی مناسب می تواند به سادگی تمامی مشکلات گفته شده را برطرف کرده و پرنده شما با کمک آن می تواند زمان تنهایی خود را به راحتی بگذراند و با جویدن و خراش دادن آن  همیشه منقار و ناخنهایی سالم و اصلاح شده ای داشته باشد.

پس تهیه اسباب بازی پرنده یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و برای تهیه بهترین آن با ما همراه باشید تا با انواع آن و ویژگی های یک اسباب بازی خوب بیشتر آشنا شوید.

 اسباب-بازی-عروس-هلندی.jpg

اسباب بازی پرنده باید دارای ویژگیهای کلی زیر باشد.

  1. متنوع و جذاب باشد.
  2. متناسب با جثه و توانایی ذهنی پرنده باشد.
  3. به پرنده آسیب نزند و باید از نظر وسایل بکار برده شده در آن و جنس حتما استاندارد باشد.

 

نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که:

  • ذوق و اشتیاق پرنده خود را با تعویض هر هفته اسباب بازی پرنده افزایش دهید.
  • برای جلوگیری از افسردگی و بی حوصله شدن پرنده از اسباب بازیهای متنوعی استفاده کنید.
  • با قرار دادن بهترین مکان در قفس پرنده برای اسباب بازی ، کار بازی با آن را برای حیوان خود تسهیل کنید.
  • برای پرنده  خود چالشها و جذابیت های مختلفی با اسباب بازی خلق کنید.
  • هر هفته اسباب بازی پرنده خود را بررسی کنید و در صورت خرابی آن را تعویض کنید.


اسباب-بازی-پرنده.jpg


انواع اسباب بازی برای پرندگان

 

  • اسباب بازی جویدنی

جویدن یک نیاز برای پرندگان است و آنها در طبیعت به این غریزه با جویدن چوب درختان و نوع سبک زندگی پاسخ می دهند. پرندگان با جویدن منقار خود را اصلاح می کنند و از بلند شدن بد شکل منقار خود جلوگیری می کنند.

یک اسباب بازی مناسب ( چوبی ) این کار را برای حیوان به خوبی انجام می دهد و پرنده شما مثلا طوطی شما ساعتهای زیادی را برای جویدن آن صرف می کند و با این کار هم به سلامت خودش کمک می کند و از طرفی وسایل خانه شما مانند مبل از آسیب احتمالی در امان خواهند ماند.

  • اسباب بازی آرامش بخش

پرندگان در طبیعت با هم نوعان و جفت خود ارتباط برقرار می کنند و با این کار به آرامش می رسند و از استرس خود می کاهند. اسارت و تنهایی به پرنده شما فشار زیادی وارد می کند که در این موقع داشتن یک اسباب بازی که پرنده بتواند با آن ارتباط  برقرار کند می تواند بسیار کمک کننده و ضروری باشد.شاید پرنده شما با یک چادر مخصوص که در آن احساس امنیت کند بتواند به حس غریزی خود برسد و یا یک اسباب بازی نرم و راحت بتواند حس خیلی بهتری به پرنده شما بدهد که البته شما باید بتوانید احساس و سلیقه حیوان خود را بررسی و شناسایی کنید که کار سختی هم نیست.

  • اسباب بازی ورزشی

این نوع از اسباب بازیها باعث ایجاد حرکت و فعالیت در پرنده شما می شوند و اینگونه هم حیوان سرگرم می شود و هم یک فعالیت ورزشی که در قفس به آن بسیار نیاز دارد را انجام می دهد.

انواع مختلف تاب ، نردبان و طنابهای مخصوص  می تواند برای این منظور بکار گرفته شوند.


اسباب-بازی-طوطی.jpg

 

  • اسباب بازی فکری

پرندگان بسیار باهوش هستند و همانطور که شما به سلامتی بدن آنها اهمیت می دهید باید با استفاده از اسباب بازیهای فکری مخصوص پرندگان هوش و فکر آنها را به چالش بکشید.

پرندگان با بازی با این اسباب بازی ها و انجام کارهایی مانند گره باز کردن، باز کردن در قفس و سایر بازیها و فعالیت ها مغز آنها را تقویت کرده و به نیاز طبیعی آنها پاسخ درست بدهید.

 

  • اسباب بازی برای طوطی های مبتلا به پرکنی و وسواس

شما می توانید از انواع اسباب بازی برای بر طرف کردن این حالت را که بتواند پرنده شما را به آن مشغول کنه و باعث آرامش اون بشه را برای پرنده خود بکار ببرید و بهترین آنها همان وسایلی هستند که حیوان می تواند آنها را خرد و تکه تکه کند می باشد.

البته برای اینکه بتوانید بهترین درمان را داشته باشید می توانید به همراه اسباب بازی از اسپری ضد پرکنی نیز استفاده کنید.

شما دوست عزیز می توانید کلیه وسایل از جمله انواع اسباب بازی و هر چیز دیگری که پرنده شما به آن احتیاج دارید را از فروشگاه اینترنتی کت داگ آنلاین تهیه فرمایید.

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری