درمان انگل در گربه ها

اگر نگرانی از انتقال بعضی از  بیماریهایی که فکر می کنید می تواند سلامتی شما ، خانواده و حتی حیوان خانگی شما را تهدید کند باعث می شود که نتوانید سرپرست گربه ای باشید پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم با رعایت نکاتی ساده ولی مهم می توانید برای همیشه به نگرانی خود پایان دهید و یک دوست مهربان و باوقار را به سرپرستی بگیرید.

0 دیدگاه 0 پسندیدن
59 مشاهده شده 6 دقیقه مطالعه
درمان انگل در گربه ها

درمان انگل در گربه ها

با درود خدمت همراهان مجله کت داگ آنلاین و شما دوست عزیز که از یک گربه یا چند گربه زیبا و ملوس نگهداری می کنید و عزیزانی که  بسیار مایل هستید که از این حیوان خانگی زیبا در خانه خود نگهداری کنید ، ولی نگرانی از انتقال بعضی از  بیماریهایی که فکر می کنید می تواند سلامتی شما ، خانواده و حتی حیوان خانگی شما را تهدید کند باعث می شود که نتوانید خواسته خود را عملی کنید. پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم با رعایت نکاتی ساده ولی مهم می توانید برای همیشه به نگرانی خود پایان دهید و یک دوست مهربان و باوقار را به سرپرستی بگیرید.

یکی از نکاتی مهم در نگهداری از گربه ها در خانه آشنایی با بیماریهای انگلی می باشد که با پیشگیری از آنها شاید دیگر نگرانی خاصی برای این موضوع باقی نماند.

شما دوست عزیز با مشاوره و مراجعه به دامپزشک و داشتن یک برنامه منظم برای معاینه و انگل تراپی همواره یک دوست سالم و شاد خواهید داشت.


وجود-انگل-در-گربه.jpg

انواع انگل :

یکی از انگلهایی که باید به آن توجه شود انگل لپتوسپیروز می باشد که توسط مدفوع گربه های آلوده دفع می شود و شاید مشکلات این انگل در گذشته بوده است که مردم فکر می کردند که موی گربه باعث سقط در خانمها می شود .

مدفوع آلوده می تواند به موی گربه بچسبد و باعث ایجاد بیماری در انسان شود و گاهی مواردی مثل سقط را برای انسان ایجاد کند.

شما دوست عزیز حتی می توانید یک گربه ای را که از سوابق بیماری آن آگاهی ندارید را نزد دامپزشک برده و با یک درمان ضد انگل بسیار ساده برای همیشه این مشکل احتمالی را برطرف کنید.

قرص ضد انگل گربه ، انگلها و کرمهای دستگاه گوارش حیوان را از بین می برد البته قرصهای ضد انگل فقط بر روی فرم بالغ انگها اثر می کنند و بر روی تخمهای به جا مانده اثر چندانی ندارند که شما با تکرار آن بعد از دو هفته یک گربه تمیز و سالم خواهید داشت.

انگل تراپی در گربه ها هر سه ماه یکبار انجام می شود . البته اگر گربه شما در طول این مدت بطور اتفاقی از غذای آلوده مانند غذاهای خام مصرف کند یا اینکه در محیطی غیر قابل کنترل و غیر بهداشتی که احتمال آلوده شدن مجدد را افزایش می دهد برود شما باید انگل درمانی را زودتر از این مدت تکرار کنید.

از این رو بهتر است که به گربه خود غذای خشک گربه ، کنسرو مخصوص گربه و یا غذای پخته شده خانگی بدهید و کار دیگری که باید حتما انجام بدهید این است که با خرید توالت گربه و خاک گربه مکانی مناسب و بهداشتی برای گربه خود فراهم کنید تا گربه شما تا مجبور نباشد برای دفع ادرار و مدفوع به خاک باغچه یا مکانهایی که از کنترل شما خارج است سر بزند.



انگل-در-گربه.jpg


در هنگام انگل تراپی به حالتهایی مانند استفراغ ، بی اشتهایی و یبوست در گربه خود توجه داشته باشید که در صورت بروز احتمالی هر چه سریع تر به دامپزشک مراجعه کنید و در این موارد بقیه درمان با قرص ضد انگل را متوقف کنید تا دامپزشک دستورات جدید و لازم را به شما بدهد البته این حالت بسیار به ندرت ایجاد می شود و به راحتی درمان می شوند.

درمانهای ضد انگل بسیار آسان است و خیال شما را برای همیشه راحت می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری