چه برس و شانه ای برای گربه من مناسب است؟

همانطور که میدانید گربه ها از نظر پوشش بدن به مو کوتاه و مو بلند طبقه بندی می شوند البته بعضی از آنها موهایی با اندازه متوسط دارند.

شما دوست عزیز باید برای رسیدگی و شانه زدن گربه خانگی خود برنامه منظم داشته باشید و برای پیرایش گربه خود باید وقت بگذاری . 

شما باید بر اساس نژاد گربه خود برس و شانه مخصوص گربه خود را انتخاب و تهیه کنید.

0 دیدگاه 0 پسندیدن
301 مشاهده شده 8 دقیقه مطالعه
چه برس و شانه ای برای گربه من مناسب است؟

چه برس و شانه ای برای گربه من مناسب است؟

 

درود و سلام خدمت دوستان و همراهان کت داگ آنلاین در این قسمت می خواهیم شما را در خرید برس و شانه مناسب برای گربه خود راهنمایی کنیم .

همانطور که میدانید گربه ها از نظر پوشش بدن به مو کوتاه و مو بلند طبقه بندی می شوند البته بعضی از آنها موهایی با اندازه متوسط دارند.

شما دوست عزیز باید برای رسیدگی و شانه زدن گربه خانگی خود برنامه منظم داشته باشید و برای پیرایش گربه خود باید وقت بگذاری . 

شما باید بر اساس نژاد گربه خود برس و شانه مخصوص گربه خود را انتخاب و تهیه کنید.

باید برای اینکه همیشه موهای زیبایی را به گربه خود هدیه کنید از وسایل مناسب ، شامپو مخصوص حیوانات خانگی و برنامه منظم به همراه صبر و عشق بهره بگیرید.

این را همیشه بدانید که با هر بار شانه و برس زدن ، پیوند عاطفی و مهربانی بیشتری را بین خود و گربه خانگی خود ایجاد می کنید که بسیار مهم و با ارزش است.


شانه-کردن-گربه-ها.jpg


انواع برس های مخصوص گربه

پس در ابتدا شما را با انواع برسهای مخصوص گربه آشنا می کنیم

  • برس پرزی

این برس ها از موهای زبر درست شده اند که بر اساس موی حیوان باید به فاصله بین پرزها و بلندی پرز برس باید انواع مختلف آنها را انتخاب کنید. اگر این نکته را رعایت کنید ،این نوع از برسها برای انواع مختلف مو مناسب است.

مثلا اگر برای یک حیوان که موی بلند دارد باید از برس پرزی استفاده کنیم که دارای پرزهای بلند تر باشد و فاصله بین آنها بیشتر باشد.

  • برس سیمی سر گرد

سر فلزی هر پرز با یک تیکه گرد از جنس پلاستیک پوشیده شده است  و برای موهای متوسط به بالا استفاده می شود و در ضمن از بهترین برسها برای حیواناتی با موهای  فر و مجعد است.

  • برس سیمی

پرزهای سیمی دارند که سر آنها بصورت منحنی در آمده و برای باز کردن گره های مو بسیار مناسب است.

  • برس سر پلاستیکی

تقریبا برای هر نوع مو و حیوانی مناسب هستند و برای ماساژ پوست و جمع کردن  موهای مرده بسیار مناسب هستند

همیشه با صبر و شکیبایی موهای گربه خود را برس بزنید و این کار را برای حیوان خود بصورت یک تفریح و کاری لذت بخش مبدل کنید.

 


برس-سیمی-برای-گربه.jpg


چه زمانی باید موهای گربه ام را شانه بزنم؟

 

گربه های مو بلند باید هر روز شانه زده شوند و گربه های بیمار ، مسن ، چاق و گربه هایی که سر و صورت پهن تری دارند به برس زدن و شانه کردن بیشتری نیاز دارند.

و هر چه شما گربه خود را بیشتر شانه بزنید آنها تمیزتر و سالم تر خواهند بود.

.

 

کدام برس برای گربه مو کوتاه مناسب تر است؟

 می توان برای این نوع از گربه های مو کوتاه از برسهای مویی ،شانه های با دندانه کوتاه و  بهتر از همه از دستکش استفاده کرد چون گاهی به علت کوتاهی مو اگر شما با برس های معمول آنها را شانه بزنید ممکن است که پوست آنها آزرده شود ولی با دستکش احساس ماساژ هم به گربه شما دست خواهد داد که برای او بسیار لذت بخش است

برسهای مویی که بسیار نرم هستند و برای موهای کوتاه و لطیف بسیار مناسب هستند و برای موهای ضخیم تر و زبر تر می توانیم از نوع سفت تر این برس ها استفاده کرد

برسهای سیمی برای این نوع از گربه ها اصلا مناسب نمی باشد و این را بدانید که یکی دیگر از بهترین برس ها برای گربه های مو کوتاه ، برس های دندانه کوتاه و نازک می باشد و آنها به راحتی روی سطح بدن حرکت می کنند و به خوبی چربی های پوست را پخش می کنند و بعد از مدتی موهای گربه درخشان و زیبا می شوند .

  

بهترین برس برای گربه با موهای متوسط

 

شانه زدن و برس کشیدن این تیپ از گربه ها بسیار مهم است و با این کار هم موهای زیبایی به حیوان خود هدیه می دهید و هم از گره شدن موهای آنها جلوگیری می کنید

شما با یک برنامه منظم موهای مرده پشت گوش و زیر بغل حیوان خود را جمع می کنید و چربی طبیعی پوست را پراکنده کرده و باعث سلامت مو و درخشش موها می شوید.

و به راحتی می شود از برس و شانه مخصوص که حتی برای گربه های مو کوتاه نیز استفاده می شود برای آنها استفاده نمود و برسهای slicker brush  برای این نوع از گربه ها مناسب تر هستند البته دستکش برای پایان شانه زدن برای آنها برای درخشش و جمع موهای اضافه نیز بسیار سودمند است.

.

 برس-مخصوص-گربه-های-مو-متوسط.jpg

بهترین برس برای گربه با موهای بلند

برس زدن گربه های مو بلند مانند پرشین ، رگدال و بقیه نژادهای مو بلند بسیار واجب و ضروری است و بهترین وسایل برای آنها شانه های فلزی و انواع برس های  slicker می باشد.

گاهی لازم می شود که از برس های گره باز برای آنها استفاده شود.

شانه های furminator هم برای موهای بلند توصیه می شود ولی به شرطی که زیاد خشن نباشند.

و در نهایت استفاده از برسهای دستکشی پلاستیکی برای ایجاد حالت ماساژ و پایان کار شانه زدن بسیار مفید و لازم می باشد.


برس-برای-گربه-با-موهای-بلند.jpg

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری