با خوردن شکلات توسط سگ چه اتفاقاتی می افتد؟

تنقلات مثل چیپس و بفک و شکلات از محبوب ترین مواد غذایی ما انسان ها به شمار می آید که اگر با سگی زندگی کنید هروقت بخواهید چیزی بخورید خودشان را به شما رسانده و  طوری نگاه می کنند که ناچار می شوید خوراکی خود را به او بدهید. ولی در بعضی موارد حتی ذره ای خوردن از این خوراکی برای او خطرناک  است . شکلات یکی  از این خوراکی های خطرناک برای سگ هاست با مجله کت داگ آنلاین همراه باشید تا به شما بگوییم چرا نباید سگ ها شکلات بخورند؟ و اگر سگی شکلات خورد چه اتفاقی برایش می افتد؟

0 دیدگاه 1 پسندیدن
513 مشاهده شده 8 دقیقه مطالعه
با خوردن شکلات توسط سگ چه اتفاقاتی می افتد؟

با خوردن شکلات توسط سگ چه اتفاقاتی می افتد؟

تنقلات مثل چیپس و بفک و شکلات از محبوب ترین مواد غذایی ما انسان ها به شمار می آید که اگر با سگی زندگی کنید هروقت بخواهید چیزی بخورید خودشان را به شما رسانده و  طوری نگاه می کنند که ناچار می شوید خوراکی خود را به او بدهید. ولی در بعضی موارد حتی ذره ای خوردن از این خوراکی برای او خطرناک  است . شکلات یکی  از این خوراکی های خطرناک برای سگ هاست با مجله کت داگ آنلاین همراه باشید تا به شما بگوییم چرا نباید سگ ها شکلات بخورند؟ و اگر سگی شکلات خورد چه اتفاقی برایش می افتد؟

اگر-سگی-شکلات-بخورد-چه-اتفاقی-می-افتد؟.jpg

آیا شکلات باعث مسمومیت سگ ها می شود؟

شکلات ها حاوی مواد شیمیایی به نام  تئوبرومین هستند که هضم کردنش برای دستگاه گوارش سگ ها سخت و ناممکن است  بنابراین دچار مسمومیت غذایی خواهند شد از طرفی به خاطر وجود کافئین در شکلات ضربان قلب سگ ها بالا رفته و باعث می شود بی قراری کنند و احساس ناراحتی داشته باشند. و به خاطر چربی زیاد و قند شکلات دچار اسهال وتهوع و التهاب پانکراس می شوند .

بعضی  اوقات شرایط حادتر می شود و خوردن شکلات باعث رفتن سگ شما به کما و در نهایت مرگ می شود.

 

به نظر شما همه ی شکلات ها خطرناک هستند؟

تئوبرومین که  دربالا ذکر شد در دانه کاکائو خالص وجود داردو البته به میزان کمتر در پودرکاکائو، شکلات شیری و شکلات تلخ  بنابراین هرچه شکلات خلوص بیشتری داشاه  باشد و درصد کاکائو بیشتری در آن باشد امکان خطر برای سگ شما بیشتر است و اگر این خلوص کمتر باشد میزان خطر کمتر می شود. به عنوان مثال در شکلات های سفید که از کاکائو در تولید آن استفاده نشده است این علائم  برای سگ ها کمتر و بعضی وقت ها اصلا وجود نداد.

چه-نوع-شکلاتی-برای-سگ-ها-مضر-است.jpg

چقدر شکلات باعث ایجاد مشکل می شود؟

مشکلاتی که ذکر شد آنقدر خطرناک است که شما به عنوان صاحب سگ اصلا نباید دنبال این باشید که شاید مقدار کم  را به سگ بدهید و عیبی نداشته باشدو سگ ها اصلا نباید هیچ مقداری از این شکلات ها را بخورند. شاید مقدار کم تاثیر بد ظاهر کننده ای نداشته باشد ولی دستگاه گوارش را اذیت می کند. ولی برای اینکه بدانید چقدر از شکلات خطرناک است ، مقدار کاکائو بر حسب وزن سگ محاسبه می شود به عبارت دیگر شکلات به مقدار کم تاثیر بیشتری روی سگ های کوچک دارد تا همان مقدار شکلات برای سگ های بزرگتر.

از کجا بفهمم سگم شکلات خورده است؟

شما نمی توانید به صورت شبانه روزی ازسگتان مراقبت کنید و ممکن است در زمان هایی که شما حواستان  نباشد این موجودات شکمو کار دست خودشان بدهند بنابراین نشانه ها را بدانید تا در صورت مشاهده سریع به دامپزشک مراجعه کنید.

اسهال ، استفراغ، بالا رفاتن ضربان قلب و در نتیجه بی قراری ،زیاد شدن ادرار و کند یا تند شدن  تنفس نشانه های خوردن شکلات است.و اگر مشکل شدید باشد رعشه و لرزیدن و از حال رفتن سگ نشانه ی آن است.


بعد از دیدن نشانه ها چه کنم؟

تنها راه حل فقط دامپزشک است چون شما زمان زیادی ندارید تهوع در این موارد کارساز است و دامپزشک به محض اطمینان دارویی به او می دهد مه  استفراغ کند تا بهبود یابد ولی شما به شخصه و بدون کمک دامپزشک نمی توانید به او کمکی کنید. و در ضمن زمان زیادی ندارید کل پروسه ی مسمومیت حاد نود دقیقه طول می کشد و اگر شما تردید کرده و سریع عمل نکنید ممکن است شگ دوست داشتنی خود را از دست بدهید.


توصیه پایانی

بهتر است شکلات ها را کاملا از دسترس سگ خارج کنید تا اگر زمانی پیش او نبودید سگ نتواند به راحتی به شکلات ها دسترسی پیدا کند.

و اگر به نشانه  های بالا برخورد کردید بدون فوت وقت خود را به نزدیکترین دامپزشکی برسانید و اصلا ریسک نکنید.

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری