چرا سگ من علف می خورد؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که سگ خود را در حال علف خوردن مشاهده کرده باشید در این زمان ممکن است نگران شوید که ممکن است برای سگتان مشکلی پیش آمده است و یا شاید از شدت گرسنگی  به علف روی آورده است با ما همراه شوید تا در این مورد با هم گفتگو کنیم.

0 دیدگاه 1 پسندیدن
146 مشاهده شده 7 دقیقه مطالعه
چرا سگ من علف می خورد؟

چرا سگ من علف می خورد؟

درود بر خوانندگان عزیز مجله کت داگ آنلاین ، شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که سگ خود را در حال علف خوردن مشاهده کرده باشید در این زمان ممکن است نگران شوید که ممکن است برای سگتان مشکلی پیش آمده است و یا شاید از شدت گرسنگی  به علف روی آورده است با ما همراه شوید تا در این مورد با هم گفتگو کنیم.

دلیل-علف-خوردن-سگ-ها.jpg


چرا سگ ها گاهی علف می خورند؟

یکی از دلایلی که در این باره گفته می شود این است که ممکن است سگ شما مشکل معده داشته  باشد و می خواهد با این کار بالا بیاورد تا التهاب معده اش بهتر شود . این دلیل کامل اثبات نشده است زیرا گفته می شود که سگ  ها اینقدر باهوش نیستند که متوجه بشوند دردی که دارند برای معده است  و حتی خوردن علف در همه ی سگ ها باعث بالا آوردن نمی شود ، بنابراین نمی توان زیاد روی  این نظریه حساب کرد.

نظریه بعدی می گوید که علف خوردن نشانه کمبود فیبر در سگ هاست و سگ ها این کار را ادامه می دهند تا بتوانند گوارش خود را درمان کنند. این احتمال به واقعیت نزدیک است و توصیه می کنیم که اگر سگ خود را در حال علف خوردن دیدید بهتر است  در غذای او تجدید نظر کنید و برایش غذاهایی با فیبر بالا بگذارید . بعد از چند روز دوباره  علف را در اختیارش بگذارید تا ببینید بازهم آن را می خورد با خیر . اگر این کار را نکرد همیشه در غذایش فیبر بگذارید و بیشتر  مراقب رژیم غذاییش باشید .

چرا-سگ-من-علف-می--خورد؟.jpg

ولی ممکن است باز هم با وجود فیبر فراوان در رژیم غذایی سگ ، او علف بخورد ، در این صورت  خیلی نگران نباشید شاید فقط سگ شما طعم علف را دوست دارد. خوردن چیزهایی که  در  حقیقت غذا نیستند پیکا یا هرزه خواری خوانده می شود و ممکن است سگ شما دچار پیکا شده باشد. بعضی اوقات پیکا  فقط برای رفع بی  حوصلگی آن هاست و با مشغول شدن به بازی  و یا کار مورد علاقه شان کامل از بین میرود و گاهی اوقات پیکا فقط از روی علاقه به طعم است .و پیکای علف برای سگ شما مضر نیست و اگر کمبودی در رژیم غذاییش نداشته  باشد مشکل خاصی ایجاد نمی کند.


علف-خوردن-سگ.jpg

آیا باید مانع  علف خوردن سگ شویم؟

همانطور که در بالا اشاره شد باید ابتدا دلیل علف خوردن او را پیدا کنیم . اگر کمبود فیبر باشد باید رژیم غذاییش اصلاح شود.

اگر برای رفع بی  حوصلگی این کار را می کند بهتر است برای او زمان زیادتری را بگذارید ،با سگ خود بازی  کنید و به پیاده روی و پارک بروید و با هم وقت بگذرانید تا از بی حوصلگی اش کاسته شود و انرژی او تخلیه گردد.

درست است که همانطور که در بالا ذکر شد خوردن علف برای سگ ها  مشکلی ایجاد نمی کند ولی باید این موضوع را در نظر بگیرید که شاید علف ها سم خورده و مضر باشند که باعث ایجاد مسمومیت در سگ شما شوند . اگر جایی هستید که اطلاعی از  سم زدن علف و گیاهان منطقه ندارید بهتر است که مانع علف خوردن سگتان شوید تا سگ بیمار نشود.

علف-خوردن-سگ-ها.jpg


اگر برای سگت غذای با کیفیت می خوای بیا توی دسته بندی غذای سگ از پت شاپ کت داگ آنلاین.

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری