چرا سگ من واق نمی زند؟

واق زدن سگ ها طبیعی ترین موضوعی است که در وجود انها است و بله اگر این رفتار طبیعی را انجام ندهند شاید باید نگران آنها شد و دنبال موضوع بود که مشکلی در سلامت جسم و روح سگ وجود نداشته باشد. پس با ما همراه شوید تا بدانید اگر سگتان واق نزد چه دلایلی دارد؟

0 دیدگاه 0 پسندیدن
229 مشاهده شده 8 دقیقه مطالعه
چرا سگ من واق نمی زند؟

چرا سگ من واق نمی زند؟

درود به شما همراهان همیشگی مجله کت داگ آنلاین

شاید موضوع امروز مقاله برای خیلی از شما جالب توجه باشد زیرا همیشه مهمترین سوالی که همه می پرسند این است که چه کنم که سگم واق نزند؟مخصوصا در شب ها که همه درحال استراحت هستند یکی از مهمترین دغدغه ها واق نزدن سگ هاست.

ولی در مواردی هم داریم که افراد نگران این هستند که چرا سگم واق نمیزند؟

واق زدن سگ ها طبیعی ترین موضوعی است که در وجود انها است و بله اگر این رفتار طبیعی را انجام ندهند شاید باید نگران آنها شد و دنبال موضوع بود که مشکلی در سلامت جسم و روح سگ وجود نداشته باشد. پس با ما همراه شوید تا بدانید اگر سگتان واق نزد چه دلایلی دارد؟

سگ ها به علت های متفاوتی ممکن است واق نزنند که مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

نژاد سگ هایی که کمتر واق می زنند

بعضی از نژادها هستند که به صورت ذاتی آرام بوده و کمتر واق می زنند این نژادها همیشه به این عادت هستند و از ابتدا همین گونه بوده اند و به یک باره تغییر رویه نداده اند. نژادهایی که معمولا کمتر واق میزنند:

  • آکیتا
  • باسنجی
  • بولداگ
  • تازی
  • پاپیلون
  • سنت برنارد
  • ویپت
  • چوپان استرالیایی

 

این سگ ها نژادهایی هستند که معمولا واق نمی زنند ولی بعضی از سگ ها هم هستند که شخصیتی دارند که واق نمی زنند.

هر سگ شخصیت رفتاری منحصر به فرد خود را دارد بعضی ها ممکن است با بالا رفتن سن انرژی و حوصله جوانی خود را نداشته باشند و کم کم واق زدنهایشان کمتر شود البته این موضوع به یکباره اتفاق ن

می افتد. و اگر به یکباره واق نزد حتما باید به دامپزشک مراجعه نمایید.

 

علت-واق-نزدن-سگ-ها.jpg

آموزش واق نزدن

خیلی از مربی ها آموزش هایی به سگ ها می دهند که در مواقع هیجان انگیز یا شب ها آنها واق نزنند و آنقدر این آموزش در وجود سگ ها نهادینه می شود که همیشه همراه آنها خواهد بود و جز شخصیت رفتاری آنها خواهد شد.

ممکن است سگی که شما گرفته اید و از گذشته او خبر ندارید آموزش دیده باشد و واق نزدنش هیچ نگرانی ای نخواهد داشت.


تخلیه تارهای صوتی

اگر سگی را که گرفته اید واق نمی زند و سعی می کند که واق بزند و نمی تواند یا صداهای بلندی از او شنیده نمیشود ممکن است در گذشته عمل تخلیه روی او صورت گرفته باشد .

در این جراحی تارهای صوتی را کوتاه می کنند . که به نظر شخصی من کاری بسیار بد و نادرست است . خیلی از ماها واقعا عاشق این حیوانات بی گناه نیستیم و فقط برای بزرگ و با کلاس جلوه دادن خود این موجود را به خانه می آوریم .

کسی که واقعا عاشق سگ باشد هیچ وقت با پارس کردن او مشکلی نخواهد داشت . بله  من هم قبول دارم که بعضی از واق زدن ها ناهنجاری رفتاری است که با وقت گذاشتن و آموزش رفع خواهد شد ولی جراحی کردن  مثل این است که شما عاشق فردی شوید و با او هم خانه شوید ولی چون زیاد حرف میزند تارهای صوتی اش را عمل کنید تا دیگر حرف نزد . و به نظر من عمل سگ ها هم  به همین اندازه بی منطق است 

عوامل نگران کننده

یک سری از عواملی که ممکن است سگ واق نزند را بیان کردیم ولی اگر هیچ کدام نبود و سگ واق نمیزد باید چه کنیم؟

به یک سری مسائل باید دقت کنیم . به عنوان مثال  جدیدا تغییر زیادی در محیط اطرافش روی داده است و این باعث استرس بیش از اندازه سگ شده است.

استرس یکی از مهمترین عوامل واق نزدن است و شما به عنوان صاحب سگ بهترین شخصی هستید که می توانید تشخیص دهید که ممکن است چه اتفاقی افتاده باشد.

ولی اگر هیچ نغییر و اتفاق استرس زایی برایش اتفاق نیوفتاده است و به ناگهان سگ واق نمیزند و یا سعی می کند که واق بزند و نمی تواند باید حتما نگران شده و نزد دامپزشک بروید تا معاینه شود.

بیماری های زیادی است که بر روی حنجره سگ و تارهای صوتی تاثیر می گذارد مانند فلجی حنجره که عضلات حنجره را ضعیف میکند و در نهایت حنجره فلج می شود.

تومورها در ناحیه دستگاه تنفسی فوقانی می‌تواند نای و حنجره سگ را تحت تاثیر قرار بدهد. مثلا تومور کندروسارکوما که یک تومور بدخیم است، بر روی دستگاه تنفسی و بلع سگ موثر است.

اگر سگ به صورت مداوم نسبت به عامل خارجی پارس کند، ممکن است باعث گرفتگی صدای سگ و گلو درد آن بشود، که به خاطر التهاب حنجره است و با استراحت درمان می شود.

نژادهای سگ مثل بوویر دس فلندرس، سیبرین هاسکی، دالماسین و تریر به علت عوامل وراثتی، مستعد فلجی حنجره هستند. فلجی حنجره ارثی معمولا در سنین ۴ تا ۶ ماهگی بروز می‌کند.

نژادهای بزرگتر سگ مثل نیوفاندلند، ایریش ستر و لابرادور روتوایلر به علت فشار و استرس بیش از حد، مستعد فلجی حنجره به صورت اکتسابی هستند.

سخن آخر

اگر سگتان به یکباره واق زدن را کنار گذاشت به عوامل محیطی او دقت کنید و ریزه کاری های رفتاری او را مورد قضاوت قرار دهید که دچار ناهنجاری نشده باشد . و اگر هیچ عامل خارجی باعث این حرکت نشده باشد حتما به دامپزشک مراجعه کنید تا چک شود.

 

پت شاپ اینترنتی کت داگ آنلاین

اگر شما هم وقت و زمان زیادی ندارید که بیرون از خانه رفته و از پت شاپ های سطح شهر خرید کنید به شما پیشنهاد می کنیم روی پت شاپ کت داگ آنلاین کلیک کرده و آنلاین محصولات مورد نظر خود را سفارش گذاشته و درب منزل تحویل بگیرید.

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری